جشنواره‌های فرهنگی ورزشی بهترین راه برای ترغیب جوانان به ورزش است

تبریز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی بهترین راه برای ترغیب جوانان به ورزش و موثرترین عامل در جلوگیری از ناهنجاری‌ها در جامعه است.

به گزارش ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز سه شنبه در بازدید از امکانات ورزشی شهرستان ورزقان و دیدار با مسوولان این شهرستان به ورزش آذربایجان شرقی به برگزاری جشنواره های ورزشی بزرگ در استان از جمله سیزدهمین دوره جشنواره سوارکاری ستارخان اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی که یادگار پیشکسوتان برای نسل های آینده است علاوه بر ایجاد نشاط و روحیه رقابت در جامعه، به ترویج ورزش در جامعه نیز کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مقوله های فرهنگی نیز باید در برگزاری جشنواره ها مد نظر قرار گیرد تا شاهد رشد و توسعه همزمان ورزش و فرهنگ در جامعه باشیم.

ورزقان می تواند پایگاه بزرگی برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری باشد

فرماندار ورزقان نیز در جلسه بررسی مشکلات و زیر ساخت های ورزشی این شهرستان به ظرفیت های آن اشاره کرد و گفت: ورزقان می تواند پایگاه بزرگی برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری باشد.

مهدی نعمتی افزود: از ظرفیت های مجتمع مس سونگون نیز در این راستا باید استفاده بهینه شود و زیرساخت های ورزشی توسعه یابد تا ورزش منطقه بیش از پیش متحول شود.

وی گفت: ورزشکاران این خطه با حداقل امکانات و اعتبارات توانستند مدال های رنگارنگی در مسابقات استانی و کشوری کسب کنند که اگر بیشتر مورد توجه باشند تعداد این مدال ها نیز بیشتر می شود.

نعمتی افزود: در حال رایزنی برای تشکیل تیم والیبال و فوتسال بانوان و حضور آنها در لیگ کشوری هستیم و توسعه ورزش روستایی نیز در برنامه شهرستان قرار دارد.

وی به جشنواره سواکاری ستارخان نیز اشاره کرد و گفت: مدیر کل ورزش و جوانان استان نگاه ویژه ای به این رویداد ورزشی دارند و مطمئن هستم که این رویداد با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha