آل‌سعود باید در قبال فاجعه منا پاسخگو باشد

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آل‌سعود باید در قبال فاجعه منا و جان‌ باختن صدها حاجی در این کشور پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای گلستانی فاجعه منا اظهار داشت: این افراد با دعوت حق عازم سرزمین وحی شدند و در شرایطی قدسی و ملکوتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در این حادثه ۲۶ بانوی گلستانی به شهادت رسیدند که یکی از آنان، فرماندار شهرستان بندرترکمن بود که طبق دست‌نوشته‌ بجا مانده از وی، حج خود را به نیابت از رهبر معظم انقلاب انجام داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود این گونه ارتباط دو سویه زنان ایران با ولایت و ارادت مردم به مقام معظم رهبری برخی‌ها به‌دنبال تخریب چهره ایران است.

وی گفت: این گونه حرفا و تخریب‌ها، توطئه دشمنان انقلاب است وگرنه در جمهوری اسلامی زنان همواره ارتقا جایگاه پیدا می کنند و در مسوولیت مهمی نیز حضور دارند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در حادثه منا ۴۶۰ نفر از ایران به شهادت رسیدند که بنابر بیانات مقام معظم رهبری آل سعود باید در این خصوص پاسخگوی جهان اسلام باشد.

آل‌سعود باید در قبال فاجعه منا پاسخگو باشد/ زنان ایرانی همواره در حال ارتقا جایگاه هستند

آیت‌الله نورمفیدی عنوان کرد: حج و زیارت با تدوین ساز و کار مناسب، زمینه اعزام خانواده پنج تن از شهدای گلستانی این فاجعه که پیکر آنان در مکه دفن شده را فراهم کند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای منا در گلستان تقدیر شد.

حادثه منا در سال ۱۳۹۴ در مکه اتفاق افتاد که در آن هزاران زائر از جمله ۴۶۵ حاجی ایرانی به شهادت رسیدند که ۴۹ تن زن و مرد از آنان اهل استان گلستان و از این مجموع ۴۸ نفر از اهل تسنن بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha