۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84903871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدنگاری اراضی کشاورزی سه شهرستان قزوین باقیمانده است

قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی سه شهرستان استان شامل قزوین، تاکستان و آوج باقیمانده و باید اجرایی شود.

مهدی رحمان دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: حدنگاری ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تاکنون از سوی امور اراضی به انجام رسیده و اطلاعات مربوطه به دستگاه ثبت اسناد و املاک نیز ارسال شده است.

وی اظهار داشت: به دنبال تصمیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر مقرر شده تا عملیات اجرایی طرح حدنگاری از جمله تهیه نقشه ها از سوی ثبت اسناد و املاک قرار بگیرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در صورت تصمیم جدید و بازگشت اجرای طرح که قانون حدنگاری بر اجرای آن از سوی دستگاه های مالک یا متولی تاکید دارد، آماده ایم تا حدنگاری اراضی باقیمانده را در مدت ۲ سال به پایان برسانیم.

رحمان دوست، از حدنگاری به عنوان یک ضرورت برای برنامه ریزی در بخش کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: با انجام حدنگاری اراضی کشاورزی از طریق نقشه برداری هوایی و زمینی، اطلاعات و جزییات اراضی تعیین و برای صدور سند در اختیار ثبت اسناد و املاک قرار می گیرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha