جمهوری اسلامی الگوی واقعی امت اسلامی است

تهران - ایرنا - نماینده جنبش فلسطین در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی واقعی امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، ناصر ابو شریف در همایش مشق ایثار و مقاومت در حوزه هنری، اظهار کرد: بهترین نعمت خداوند به انسان هدایت و بدترین بلا گمراهی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی افزود: بزرگترین مولفه‌ هدایت نبوت است که در قرآن هم به آن اشاره شده که پیامبری از میان خودتان می آید که نسبت به انسان‌ها مهربان است.

نماینده جنبش فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: همه ادیان به این موضوع اعتقاد دارند که یک فرد شایسته می‌تواند انسان را هدایت کند اما اگر این شرایط را نداشته باشد، جامعه را به سمت شر هدایت می کند.

ابو شریف با بیان اینکه ولی امر فقیه در ایران همه شایستگی‌های لازم را دارد، یاد آور شد: جمهوری اسلامی همه مولفه ‌های هدایت بشری را دارد و می تواند در تمام حوزه‌ها بشریت را هدایت کند.

وی با تاکید براینکه بزرگترین مسئله زمان حاضر مسئله فلسطین است، گفت: بهترین راه مقابله با رژیم صهیونیستی افرادی هستند که می توانند آنها را نابود کنند و در این راه بهترین الگو شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: اوج بی حکمتی این است که برخی مسلمان را با جنایتکار یکسان می‌دانند بطور مثال در جهان اسلام برخی غرب را به جهان اسلام ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: در واقع جنایات رژیم‌های غربی هزاران سال ادامه داشته است، انگلیس سال‌ها هند را غارت کرد و بین مذاهب و مردم اختلاف انداخت.

نماینده جنبش فلسطین در ایران گفت: مردم فلسطین صد سال به دلیل جنایت انگلیس درگیر هستند، هر روز شهید و مجروح می‌دهیم و هنوز هم انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی افزود: در این راه با دشمن نمی توان ساخت و باید مقاومت و جهاد کنیم تا رفاه و آسایش در منطقه ایجاد شود.


کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید محل حضور جوانان باشد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این همایش با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید محل حضور جوانان باشد، گفت: گروه‌های هدایت مشخص هستند، پیامبران الهی، افراد تصدیق کننده پیامبران و شهدا از جمله این گروه‌ها محسوب می‌شوند.

اصغر باقرزاده افزود: عرصه بسیج در همه دوران پیش و پس از انقلاب مطرح بود و انقلاب را به پیروزی رساندند و پس از انقلاب امام خمینی (ره) این نهاد را پایه گذاری کرد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج امسال به دنبال رسالت ویژه در این نهاد می گردند،تحلیل وضعیت امروز جوانان نشان از عدم ارتباط مستمر و با محبت با آنها دارد.

وی افزود: این جوانان و نوجوانان عمدتا در فضای مجازی با افرادی دیگر در تعامل هستند و همراهی آنها با عده دیگر به این دلیل است که ما با آنها به درستی همراهی نکردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هر کدام از ما باید با جوانان و نوجوانان ارتباط و رفاقت برقرار کنیم، همانطور که معلمان پرورشی با دهه ۶۰ ها در بازی‌ها و کارگروه‌های گروهی ارتباط گرفتند.

باقرزاده با بیان اینکه عمده والدین و مربیان، فرزندان را رها کرده‌اند، گفت: با ارتباط مستمر می توان با آنها تعامل درستی را برقرار کرد، در این راستا عرصه جدید بسیج، باید حوزه تعامل با جوانان و نوجوانان باشد.

به گزارش ایرنا، در این همایش از رزمندگان و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha