دشمنان وحدت و همدلی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را هدف قرار داده‌اند

زاهدان- ایرنا- نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان و استکبار جهانی و در راس آنها رژیم غاصب صهیونیستی وحدت، همدلی، اتحاد و یکپارچگی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را هدف قرار داده که این توطئه همواره با هوشیاری مردم این استان خنثی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم عزیزی روز سه شنبه در همایش سران طوایف، علما و معتمدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار این استان، نماینده اهل سنت مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان سپاه، انتظامی و جمعی از مسوولان استانی در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: وحدت و یکپارچگی مردم مومن و انقلابی سیستان و بلوچستان بر اساس برداشتی که در طول سال‌های گذشته از این استان داشته‌ام و در یک نگاه اجمالی می‌توان ادعا کرد که در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

وی بیان کرد: وحدت و همبستگی مردم سیستان و بلوچستان در برابر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون سد و دژه مستحکمی بوده که نفوذ ناپذیر است. 

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ جریان، فرد، گروه و دشمنی وحدت راهبردی مردم سیستان و بلوچستان را نمی‌تواند خدشه دار کند و این مساله در طول تاریخ ثابت شده است.

وی ادامه داد: مردان و زنان شجاع، دلیر و با بصیرت سیستان و بلوچستان از ابتدای انقلاب اسلامی در تمام صحنه های نظام حضوری فعال داشته و همچنان دارند و این مساله دشمنان را نگران و عصبانی کرده است.

عزیزی اظهارداشت: مردم با بصیر،آگاه و شجاع سیستان و بلوچستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خالق صحنه‌های بی‌نظیری در دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب بوده‌اند.

وی بیان کرد: شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی، در مقابله با اشرار و مخلان نظم و امنیت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های جهان استکبار به خوبی درخشیدند.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از اقوام و قومیت‌ها در جغرافیای ایران اسلامی باید درس وحدت و همبستگی را از بیش‌از ۵۰۰ قوم و طایفه سیستان و بلوچستان یاد گیرند. 

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پیشتاز در وحدت

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در زمینه وحدت و همبستگی پیشتاز بوده‌اند و حتی قبل از اینکه مسوولان از آنان در این رابطه خواسته‌ای داشته باشند خود آنان جلوتر از همگان بوده‌اند.

عزیزی تصریح کرد: دشمن امروز این وحدت و همبستگی مردم سیستان و بلوچستان را هدف قرار داده است که با هوشیاری مردم این استان این‌بار هم همچون گذشته به اهداف شوم خودشان نخواهند رسید.

وی بیان کرد: پیوند بین علما و مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ناگسستنی است و به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم اجازه نخواهند داد که این وحدت و همبستگی آنان را خدشه دار کنند.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مشترکات فراوانی بین شیعه و سنی از جمله، دین، کتاب آسمانی، قبله، آیین مشترک، آداب و فرهنگ مشترک وجود دارد و با این حجم عظیمی از مشترکات دشمن به اهداف شوم خودش نخواهد رسید.

وی اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های مشترک و هم‌افزایی ما در راستای پیشرفت و توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان هزینه شود.

عزیزی افزود: فرصت طلبان و کسانی که به دنبال نابودی زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان هستند می‌خواهند با کاشتن بذر اختلاف به این هدف شوم خودشان برسند.

وی تاکید کرد: در سایه درگیری و نا امنی پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان محقق نخواهد شد و ایجاد نا امنی از خواسته‌های دشمنان برای عقب ماندگی این استان است که باید خواب آنان را پریشان کنیم.

دولت و مجلس به دنبال حل مشکلات سیستان وبلوچستان

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی و همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال حل مشکلات و عقب ماندگی های تاریخی سیستان و بلوچستان هستند.

وی بیان کرد: در مساله انتقال آب از دریای عمان به وضوح دیدیم که مجلس شورای اسلامی و دولت آبرسانی به این استان را در اولویت قرار داد و با وجود اینکه برخی از استانها نیز دچار مشکل کم آبی بودند اما مجلس تنها با انتقال آب به سیستان و بلوچستان موافقت کرد و برای آن چند هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.

عزیزی تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات سیستان و بلوچستان در اعتقاد تمام مسوولان دولتی، قضایی و مجلس شورای اسلامی است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد اما همه این مسائل در سایه امنیت و آرامش رخ خواهد داد.

وی افزود: دشمنانی که نمی‌خواهند سیستان و بلوچستان به پیشرفت و آبادانی برسد از هیچ تلاشی برای ایجاد نا امنی و آشوب در این استان فروگذار نخواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha