هند ۱.۶ تریلیون دلار برای پروژه‌های جدید زیرساختی هزینه می‌کند

تهران- ایرنا - با توقف کار نیمی از پروژه های زیرساختی هند «نارندرا مودی» نخست وزیر هند معتقد است راه برون رفت از تنگنا تکنولوژی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استریت تایمز، پروژه ۱۰۰ تریلیون روپیه ای معادل ۱.۶ تریلیون دلاری که به پروژه بزرگ «پی ام گاتی شاکتی هندی» برای تقویت قدرت معروف است توسط دولت مودی پلاتفرم دیجیتالی متشکل از ۱۶ وزارتخانه ایجاد می کند.  

این پرتال به شرکت ها و سرمایه گذاران راه حلی برای طراحی پروژه ها پیشنهاد می کند.  

«امریت لال میئنا» دبیر ویژه بخش لوجستیکی وزارت دارایی و صنعت هند در مصاحبه با روزنامه  دهلی نو گفت: «این برنامه اجرای پروژه ها بدون زمان و هزینه بیش از حد است. شرکت های جهانی هند را به عنوان مرکز تولید اهدافشان انتخاب می کنند.»

سومین اقتصاد بزرگ آسیا نه تنها نیروی کار ارزان تر بلکه کارگران با استعداد انگلیسی زبان را برای سرمایه گذاران تامین می کند.  

«آنشومان سینها» یکی از شرکای زیرساخت های حمل و نقل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «تنها راه رقابت با چین جدا از مسایل سیاسی رقابت در زمینه هزینه هاست. «پی ام گاتی شاکتی هندی» در حال تسهیل تولید کالاها برای سراسر کشور است.» 

بدین ترتیب رکن کلیدی این پروژه شناسایی گروه های تولیدی جدیدی است که امروز وجود ندارند و اتصال آنها به شبکه راه آهن ملی، بنادر و فرودگاه هاست.  

این پروژه در نظر دارد پروژه های زیرساختی را مانند آنچه اروپا پس از جنگ جهانی دوم و چین بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ انجام داد را مدل سازی کند.

با بر سرکار آمدن نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴، وی به افزایش هزینه کردن بر سر زیرساخت ها برای ایجاد شغل های جدید و تقویت اقتصاد ای کشور پرداخت که با همه گیری ویروس کرونا دچار رکود شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha