۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84902860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون در لرستان ۲۳.۵ درصد افزایش یافت

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبر: 84902860
اهدای خون در لرستان ۲۳.۵ درصد افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۳۸۸ واحد خون طی نیمه نخست امسال در استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی انتقال خون لرستان، علی سوری افزود: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۶۱ واحد خون اهدا شده است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اطلاع رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در ۶ ماهه اول امسال، اهدای خون توسط بانوان استان ۲۷ درصد رشد داشت به نحوی که خونگیری این قشر از یکهزار و ۷۶۲ واحد خونی در ۶ ماهه اول سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۲ واحد در نیمه نخست امسال افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به میزان مشارکت اهداکنندگان در پویش نذرخون محرم و صفر عنوان کرد: سال گذشته از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر پنج هزار و ۷۵۰ خونگیری انجام شده که امسال این آمار به هشت هزار و ۲۶۹ مورد رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزایش داشت.

سوری اضافه کرد: همچنین لرستان به مناطقی که مصرف خون و فرآورده های خونی به علت وجود بسیار بیماران تالاسمی و خاص در آنها بالا است، به عنوان استان معین، خون ارسال می کند.

وی بیان کرد: ذر ۶ ماهه اول امسال علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز درمانی استان، هفت هزار و ۷۹۰ واحد خونی به استان های دیگر از جمله خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است که در مقایسه با چهار هزار و ۹۳۲ واحد خون ارسال شده در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته ایم. 

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش می یابد ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوع دوست لرستان به ویژه اهدا کنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیازهای این بخش، انتقال خون را تنها نگذارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha