۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84902821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترفند حامیان روسیه برای خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا

تهران- ایرنا- داده‌های یک شرکت تحلیلی در زمینه زنجیره بلوکی (بلاک چین) نشان می‌دهد که گروه‌های حامی روسیه با استفاده از رمز ارزها در حال جمع آوری سرمایه برای حمایت از عملیات نظامی و خنثی سازی تحریم‌های آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه سی‌ ان‌ بی‌ سی گزارش داد: پژوهش شرکت تی‌.آر.ام نشان می‌دهد که این گروه‌ها با استفاده از شبکه پیام رسان تلگرام به افراد پیشنهاد می‌دهند تا سرمایه‌هایی را که برای تامین گروه‌های شبه نظامی وابسته به روسیه استفاده می‌شود، ارسال نمایند.

به نوشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی، این سرمایه‌ها همچنین در جهت حمایت از تمرین نظامی در مکان‌هایی نزدیک به مرز روسیه با اوکراین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق داده‌های شرکت تی.آر.ام، از شروع جنگ اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) تا ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) این گروه‌های جذب سرمایه، ۴۰۰ هزار دلار را در قالب رمز ارز جمع آوری کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز هماهنگی امداد نووروسیا که در سال ۲۰۱۴ در حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تشکیل شد حدود ۲۱ هزار دلار ارز دیجیتال (غالبا بیت کوین) را با هدف خرید پهپاد جذب کرده است.

روسیه پس از شروع جنگ اوکراین در اواخر سال گذشته با هدف قطع ارتباطش با سیستم مالی جهانی، تحت تحریم‌های متعددی قرار گرفت. آن زمان، گمانه زنی‌هایی وجود داشت که روسیه بتواند از ارزهای دیجیتال برای خنثی کردن تحریم‌ها استفاده کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha