معلمان مورد نیاز کیش و چابهار در دانشگاه فرهنگیان جذب شدند

کیش - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی مورد نیاز مدارس جزیره کیش و چابهار را از افراد بومی این مناطق جذب کرده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش اظهار کرد: این وزارتخانه با راهبردهایی همچون مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، توسعه پوشش تحصیلی و کیفیت بخشی و ارتقای خدمات آموزشی به دنبال اعتلای عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه با تلاش های انجام یافته در چهار دهه گذشته عدالت آموزشی در کشور محقق شده و پوشش ۹۵ تا ۱۰۰ درصدی تحصیلی در کشور نشانه این تحقق این موضوع است، افزود: با راهبردهای پیش رو به دنبال کیفیت بخشی به عدالت آموزشی و پرورشی در کشور هستیم.

محمودزاده افزود: در نتیجه این اقدامات هم اکنون هیچ مدرسه ای در کشور در مناطق شهری، روستایی و مرزی بدون معلم نبوده و کاهش تراکم کلاس ها در برخی مناطق، جمع آوری مدارس کانکسی و فرسوده، کیفیت بخشی معیشت معلمان، باز طراحی کتب و دروس تحصیلی از دیگر اولویت های اجرای این راهبردها است.

آموزش و پرورش مصمم به رفع مشکلات آموزش و پرورش کیش است

وی با اشاره به برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش جزیره کیش اظهار کرد: این وزارتخانه تمام امکانات و خدمات خود را بکار گرفته تا با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری این چالش ها رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این منظور ابتدا لازم است در وضعیت موجود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری این جزیره در قالب ۴۳ شاخص مصوبه شورای آموزش و پرورش کشور ترسیم و افق پیش روز نیز تدوین شود.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین چالش های کیش است، یادآور شد: برای رفع این کاستی در بلند مدت دانشگاه فرهنگیان کشور نیروی مورد نیاز جزیره کیش و شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان را از بین افراد بومی و یا نزدیک به بوم را جذب و در حال تربیت است و در سال های آتی نیز به این روند ادامه خواهد داد.

محمود زاده افزود: همچنین به منظور رفع کمبود نیروی انسانی مدارس در کوتاه مدت نیز سه راهکار افزایش ساعات تدریس معلمان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان و درنهایت خرید خدمت در دستور کار قرار گرفته و اداره اموزش و پرورش با همکاری اداره کل هرمزگان در حال جذب نیرو با سه راهکار پیش رو است.

وی کمبود فضای فیزیکی را دیگر مشکلات آموزش و پرورش کیش اعلام و اضافه کرد: با توجه به قوانین مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش با ایجاد اداره کل نوسازی مناطق آزاد تجاری موافقت کرده تا در آینده بتوانیم با همکاری این مناطق امکان ورود این سازمان برای احداث و بازسازی مدارس آنها را فراهم کنیم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای رفع این مشکل در جزیره کیش در کوتاه مدت ابتدا اجاره ساختمان هایی با امکان دایر کردن کلاس و در نهایت دوشیفته کردن مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیریت ویژه آموزش و پرورش کیش بررسی می شود

وی با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش جزیره کیش به صورت ویژه و مستقل از جمله مطالبه های مسوولان این جزیره است افزود: آموزش و پرورش مقوله ای حاکمیتی بوده و نمی توان همه وظایف آن را تفویض و یا برون سپاری کرد.

محمود زاده افزود: اما می توان برخی موارد آن از جمله مدیریت فضای فیزیکی و یا نیروی انسانی آنرا بنا به شرایطی که قانون اجازه می دهد واگذار کرد که این درخواست براساس قوانین آموزش و پرورش و چگونگی مدیریت مناطق آزاد بررسی می شود تا راهکاری عملی برای همکاری بیشتر منطقه آزاد و اداره کل آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف ارایه کرد.

آموزش و پرورش کیش ویژه دیده شود

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش تاثیر مستقیمی در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای دارد و رفع مشکلات آن باید به صورت ویژه در اولویت باشد.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به چالش های پیش روی آموزش و پرورش کیش اظهار کرد: رفع این مشکلات نیازمند نگاه ویژه از سوی وزارتخانه به بخش آموزش و پرورش این جزیره و خارج کردن آن از بلاتکلیفی است.

آموزش و پرورش کیش جز ۱۰۰ منطقه برتر کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش کیش نیز در جلسه گفت: این اداره کل آماده همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس، معلمان و دانش آموزان بوده و برخی اقدامات نیز در حال انجام است.

محمد قویدل یادآور شد: با توجه نتایج امتحانات نهایی، آموزش و پرورش کیش در استان هرمزگان رتبه اول را به خود اختصاص داده و از این حیث از بین ۸۰۰ منطقه کشور در رتبه ۷۰ قرار دارد.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲  مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰  کلاس در حال تحصیل هستند.

این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha