حکومت طالبان: تداوم تحریم‌ها، فاصله افغانستان و جامعه جهانی را زیاد می‌کند

تهران - ایرنا - با وجود تشدید انتقادهای جهانی از حکومت طالبان افغانستان به ویژه پس از حمله تروریستی مرگبار اخبر کابل که موجب شهادت دهها دانش آموز شد، معاون سخنگوی طالبان می گوید: دوام فشارها و تحریم‌های جهانی بر حکومت جدید افغانستان فاصله میان این حکومت و جامعه جهانی را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان روز یکشنبه بار دیگر از جامعه جهانی خواسته است تا در جهت رفع تحریم‌ها علیه حکومت طالبان گام بردارند. به باور وی؛ با ادامه این تحریم‌ها، فاصله میان جامعه جهانی و افغانستان بیش از پیش گسترش می‌یابد.

به گزارش این رسانه افغان، بیش‌از یک ماه می‌شود که معافیت سفر سیزده مقام ارشد طالبان به پایان رسیده ولی این مقام‌ها همچنان نمی‌توانند به بیرون از افغانستان سفر کنند.

جامعه جهانی همواره موضوع بر طرف کردن تحریم‌ها بر حکومت طالبان را بر ایجاد حکومت فراگیر، تأمین حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران و رفع تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان مشروط ساخته است و تأکید کرده که تا زمان تحقق نیافتن این شرایط دولت جدید افغانستان را به رسمیت نخواهند شناخت.

حکومت طالبان اما بارها تأکید کرده که تمامی شرایط یک دولت مشروع را فراهم کرده است.

هرچند شورای امنیت سازمان ملل دوبار در مورد تمدید و یا رد معافیت سفر مقام‌های امارت اسلامی نشست برگزار کرد، اما به دلیل اختلاف نظرها میان اعضای این شورا هر دو نشست بی‌نتیجه پایان یافت.

به گزارش ایرنا، عدم تحقق مطلوب وعده های حکومت طالبان مبنی بر تامین امنیت در افغانستان و نیز ادامه محرومیت دختران از رفتن به مدرسه، از جمله مسائلی است که جامعه جهانی بر آن به عنوان دو مانع اصلی در مسیر به رسمیت شناخته شدن طالبان تاکید دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha