استاندار: صادرات یک میلیارد دلاری برای قزوین قابل دستیابی است

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین گفت: با توجه به ظرفیت های متنوع و فراوان اقتصادی استان، رسیدن قزوین به صادرات یک میلیارد دلاری با برنامه ریزی های مناسب تر و بهتر قابل دستیابی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: باید برای توسعه صادرات کالا و خدمات از قزوین به خارج از کشور با جدیت بکوشیم و از همه ظرفیت های موجود بهره بگیریم.

استاندار قزوین گفت: باید تلاش فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های مربوط با این بخش تلاش برای قرارگیری در جمع استان های با صادرات بالای یک میلیارد دلار باشد.

وی اظهار داشت: در همین راستا باید اجرای تفاهم نامه های مربوط به حوزه صادرات که از گذشته مغفول واقع شده مورد توجه قرار گیرد و همچنین عقد تفاهم نامه با مقاصد هدف صادراتی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

اعلایی با تاکید بر ضرورت تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه صادرات و مراودات تجاری و بازرگانی فعالان اقتصادی قزوین با کشورهای خارجی،گفت: در این حوزه نیازمند تحرک بیشتری هستیم.

استاندار قزوین گفت: علاقه مند هستیم تا پای تصمیم گیران و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران برای شناخت از ظرفیت های اقتصادی استان به قزوین شود و امکان ایجاد ارتباط با فعالان تجاری و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کشورهای مربوطه برقرار شود.

وی اظهار داشت: رفت و آمد هیات های تجاری و سرمایه گذاری خارجی به قزوین و اعزام فعالان اقتصادی استان به کشورهای هدف  می تواند منجر به افزایش همکاری های اقتصادی و توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی شود و در این رابطه باید دستگاه های مسوول و همچنین شورای گفت و گو و اتاق بازرگانی فعالانه عمل کند.

اعلایی تاکید کرد: از ظرفیت های قانونی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای توسعه استان و حل مسایل و مشکلات فعالان بخش تولید و سرمایه گذاران باید بیش از پیش استفاده کنیم.

ت

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha