۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84902128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت فایننشیال تایمز از اقدام انسان دوستانه ایران

تهران – ایرنا – یک دیپلمات آگاه به روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز گفت که توافق صدور مرخصی و خروج «نمازی‌ها» می‌تواند نشانه حُسن‌نیت ایران و زمینه‌ساز آزادی دارایی‌های این کشور در کره‌جنوبی باشد.

به گزارش ایرنا، در پی اقدام بشردوستانه  شنبه شب  (۹ مهر) ایران در اعطای مرخصی هفت روزه برای سیامک نمازی و رفع ممنوع الخروجی باقر، پدر وی، روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز به نقل از یک دیپلمات نوشت: اقدام ایران را می توان حرکتی بشردوستانه پیش از یک توافق گسترده تر برای تبادل زندانیان قلمداد کرد.

این دیپلمات که فایننشیال تایمز نام وی را فاش نساخت، افزود: چنین توافقی می تواند به رفع انسداد از دارایی های ایران در بانک مرکزی کره جنوبی منجر شود.

این منبع آگاه ادامه داد: قطر، سازمان ملل و سوییس در مذاکرات مربوطه دخیل بوده اند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر امروز گفت: بنابر ملاحظات انسان‌دوستانه از «باقر نمازی» رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

کاظم غریب آبادی درباره «باقر و سیامک نمازی» اظهار داشت: «باقر نمازی» به دلیل مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مطرح برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه، چهارشنبه گذشته (ششم مهر) از «باقر نمازی» رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

غریب آبادی افزود: در همین چارچوب، یک هفته مرخصی نیز به سیامک، فرزند وی داده شده تا بتواند با والدینش دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha