۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84901942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تبدیل قزوین به قطب گردشگری نیازمند ارتقای زیرساخت هاست

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: تبدیل قزوین به یکی از قطب های گردشگری کشور نیازمند ارتقای زیرساخت ها و افزایش جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه به مناسبت هفته گردشگردی در مراسم افتتاح یک مجتمع رفاهی و گردشگری در شهر صنعتی البرز افزود: قزوین از جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی برخوردار بوده و استعداد این را که به یکی از قطب های مهم گردشگری ایران بدل شود را دارد اما با ضعف زیرساخت در این حوزه روبرو است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت های اصلی ما به شمار می رود،اظهار داشت: در این رابطه از سرمایه گذاران حوزه گردشگری حمایت های لازم را به عمل می آوریم.

استاندار قزوین گفت: گردشگری و نقش آن در توسعه قزوین را نباید به شکل شعاری دنبال کنیم بلکه باید همه دستگاه های ذیربط به این موضوع مهم کمک کنند و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه خداوند هرآنچه از نعمات خود بوده را به استان قزوین بخشیده است،اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و ارتباطی ممتاز قزوین در واقع ما را در کنار یک فرصت بی نظیر و یک رود نیل قرار داده که باید از آن برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

اعلایی گفت: روزانه به شکل میانگین ۸۰۰ هزار خودرو از مسیرهای ارتباطی استان عبور می کنند و حتی در ایام تعطیلات نوروز این رقم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو نیز رسید که یک ظرفیت بالقوه برای جذب گردشگر به شمار می رود.

استاندار قزوین اظهار داشت: باید برای استفاده از فرصت ها در حوزه گردشگری و جذب گردشگر خلاقیت و ابتکار به خرج دهیم و از قوانین و امکانات موجود نهایت استفاده را ببریم.

وی اظهار داشت: متاسفانه فضای گردشگری در شهر قزوین با وجود ظرفیت های بالا حاکم نیست و اگر راهنمایان بر سر بناها و جاذبه ها حضور نداشته باشند، گردشگری بودن این شهر نمایان نمی شود.

اعلایی همچنین گفت: فضاسازی بناها و محوطه های تاریخی نیز در جذب گردشگر موثر است، از این رو از مسوولان ذیربط خواسته ایم تا نورپردازی بناها و جاذبه ها را مورد توجه قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha