آمریکا همچنان بر آتش جنگ روسیه و اوکراین می دمد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود ؛ باردیگر وعده های ایالات متحده مبنی بر کمک های امنیتی و تسلیحاتی به اوکراین را تکرار کرد و وعده داد تا محموله های تسلیحات نظامی بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عصر شنبه در تماس تلفنی با دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین درباره ادامه دفاع اوکراین از حاکمیت و تمامیت ارضی خود صحبت کرد.

طرفین همچنین درباره آخرین تلاش‌های مسکو برای تغییر مرزهای اوکراین و همچنین تشدید عملیات نیروهای روسیه علیه اوکراین از جمله جنایات جنگی و نقض حقوق بشر بحث کردند.

وزیر خارجه آمریکا در این گفت وگوی تلفنی گفت: « آمریکا همیشه به مرزهای بین‌المللی شناخته شده اوکراین احترام می‌گذارد و ما به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای بازپس‌گیری قلمرو خود از لحاظ نظامی و دیپلماتیک ادامه خواهیم داد.»

بلینکن همچنین در مورد کمک‌های امنیتی ایالات متحده از جمله بسته ۱.۱ میلیارد دلاری کمک‌های امنیتی به اوکراین که این هفته اعلام شد و همچنین تحویل‌های آتی اسلحه به اوکراین وعده داد.

بنا به گزارش تارنمای وزارت خارجه آمریکا، وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش‌ها برای اطمینان از اینکه غلات اوکراینی همچنان به کسانی که بیشترین نیاز را در سرتاسر جهان دارند ارسال شود و نیز اطمینان از ایمنی تاسیسات هسته‌ای اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha