قیمت‌گذاری زرشک براساس هزینه‌های کشاورزان باشد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید زرشک با توجه به شرایط استان، هزینه‌های فراوانی را به کشاورزان تحمیل می‌کند و قیمت‌گذاری زرشک باید براساس هزینه‌های تمام‌شده کشاورزان باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز شنبه در نشست کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک افزود: زرشک چون از کالاهای لوکس به شمار می‌رود و ضرورتی ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد، باید قیمت‌گذاری آن مطابق هزینه‌های تمام‌شده باشد.

وی گفت: براساس آمار اعلام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی، مجموع زرشک سال جاری استان حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید درخصوص محصولات کشاورزی مزیت‌دار خراسان جنوبی بخش خصوصی قوی داشته باشیم تا با دارا بودن کرسی در این زمینه، در تصمیم‌گیری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کشور تاثیرگذار باشیم.

وی گفت: باید پیگیری شود تا در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک با همکاری کترینگ‌های هواپیمایی حداقل در پروازهای خراسان جنوبی، بسته‌ای از محصولات استان استفاده شود.

اشرفی اظهار داشت: جشنواره ملی زرشک دارای ۹ کمیته است که کار تعدادی از کمیته‌های این جشنواره در سال جاری و در صورت نیاز در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر، محصولات استان در غرفه‌ای در نمایشگاه قطر عرضه خواهد شد و از ظرفیت نمایندگان خراسان جنوبی برای توزیع شربت زرشک در مجلس و هیات دولت در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک نیز باید استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسبی برای انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی با هدف معرفی زرشک و فرآورده‌های آن در کشور به‌ویژه در استان‌های همجوار خراسان جنوبی باید انجام شود.

جشن برداشت زرشک از ۲۱ تا ۲۶ مهر امسال در شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار می‌شود و جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهر ماه برگزار خواهد شد.

خراسان جنوبی رتبه اول سطح زیر کشت و تولید زرشک را در ایران دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha