بیش از ۳ هزار دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند

گچساران- ایرنا- سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰  کادر آموزشی و اداری کار آموزش سه هزارو ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

علی رحیمی  روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز در ۳۷۳  کلاس درس در ۱۵۰ منطقه عشایری مشغول به تحصیل شدند.

وی اظهار داشت:۳۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در چادر دایر شدند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدارس چادری(سیار) بیش از ۱۸۶ دانش آموز ابتدایی مشغول به علم آموزی هستند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل استفاده از  مدرسه چادری در استان  کوچنده بودن عشایر می باشد.

رحیمی ابراز کرد:  هم اینک از مجموع ۲۱۰ مدرسه عشایری استان ۱۰۸ مدرسه معادل ۵۱ درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری(سیار) و مابقی ساختمان آموزشی دارند.

وی اظهار داشت:  از ۱۰۸ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۶۴ مدرسه در چادر و ۴۴ مدرسه در کانکس های که اکثرا  اهدایی از سوی خیرین  هستند دایر می باشد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از  ۲۷۶  دانش آموز در مدارس کانکسی این استان در سال تحصیلی جدید به علم آموزشی مشغول شدند.

رحیمی ادامه داد: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha