۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84900978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی است

۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴
کد خبر: 84900978
روسیه: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی است

تهران-ایرنا- سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه ای،اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره خرابکاری در خط لوله نورد استریم را ضد و نقیض خواند و نوشت: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی است و اینگونه اقدامات را نمونه ای از روسیه هراسی می دانیم که ریشه آن در واشنگتن است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس در بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است: چنین اظهاراتی در کنار تلاش سالیوان برای انحراف توجه عمومی به تهدیدهای ادعایی درباره حملات سایبری و فیزیکی به زیرساختارهای غرب توسط روسیه، نمونه دیگری از ادعاهای بی اساس درباره تهدید روسیه است.

این بیانیه افزود: ما این را نمونه ای از روسیه هراسی قلمداد می کنیم که ریشه آن در واشنگتن است و این کشور به دنبال فریب افکار عمومی است. سالیوان تلاش کرد از پاسخ به این پرسش ناراحت کننده که واقعا چه کسی  از تخریب روابط انرژی بین مسکو و پایتخت های اروپایی سود می برد خودداری کند.

سفارت روسیه در این بیانیه «تحقیقات جامع و واقعی درباره همه مسائل مربوط به این شرایط اضطراری» ا خواستار شده است.

براساس این گزارش، شرکت نورد استریم ای جی روز سه شنبه اعلام کرد که سه رشته از خطوط لوله گاز دریایی نورد استریم یک و دو  در ۲۶ سپتامبر دچار آسیب بی سابقه ای شده اند. زلزله شناسان سوئدی سپس گزارش دادند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم ثبت شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه غرب را در این حادثه مقصر دانست و گفت: تحریم ها برای آنگلوساکسون ها کافی نبوده و آنها رو به خرابکاری آورده اند. این موضوع برای من باورکردنی نیست اما حقیقت دارد. آنها با سازماندهی انفجار در خطوط لوله گاز بین المللی نورد استریم که در امتداد کف دریای بالتیک قرار دارد، در واقع شروع به تخریب زیرساخت های انرژی در سراسر اروپا کردند. برای همه روشن است که چه کسی از این آسیب منفعت می برد. کسی که از آن سود می برد آن را انجام داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در همین زمینه نوشت: سالیوان روز جمعه به خبرنگاران گفت ایالات متحده بر این باور نیست که متحدان ناتو در این حمله نقش داشته اند.

سفارت روسیه در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرد که در واقع سالیوان با بیان این که نیازی به تحقیقات جامع درباره این حادثه هست و خودداری از گمانه زنی درباره این که چه کسی مسئول این خرابکاری بوده و همزمان رد نقش ایالات متحده و ناتو در این حملات، اظهارات خود را نقض کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha