۹ مهر ۱۴۰۱، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84900835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت وزیران اتحادیه اروپا با اعمال عوارض و کاهش مصرف برای مقابله با گرانی انرژی

تهران- ایرنا- وزرای اتحادیه اروپا روز جمعه برای مقابله با گرانی شدید انرژی با کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف و اعمال عوارض بر شرکت‌های انرژی موافقت کردند. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تصمیم اعمال عوارض و کاهش مصرف که توسط جمهوری چک به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا اعلام شد، با هدف کاهش هزینه‌های انرژی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین و در آستانه ورود به زمستان توسط کشورهای اروپایی گرفته شد. 

توافق وزیران اتحادیه اروپا یک روز پس از آن صورت گرفت که آلمان بسته کمکی ۲۰۰ میلیارد یورویی (حدود ۲۰۰ میلیارد دلاری) انرژی را برای محافظت از مصرف‌کنندگان خود اعلام کرد. 

سایر کشورهای اتحادیه اروپا اقدامات ملی در مقیاس کوچکتر را با هدف کاهش قیمت حامل های انرژی به کار گرفته اند.  

خانوارها و مشاغل اروپایی در حال حاضر تحت تاثیر قبوض فزاینده انرژی قرار دارند و تورم بی سابقه ای را که در منطقه یورو به ۱۰ درصد رسیده است، افزایش می دهد. 

به طور کلی قیمت انرژی در اتحادیه اروپا بر اساس گران ترین منبع یعنی گاز محاسبه می شود که طی سال گذشته حدود پنج برابر شده است. 

تحریم های غرب علیه روسیه و اقدام متقابل روسیه علیه غرب و کاهش صادرات گاز به اروپا در هفته های اخیر موجی از نگرانی ها نسبت به زمستان سرد پیش رو ایجاد کرده و برخی صنایع اروپایی به خاطر کمبود گاز تعطیل شده اند. 
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha