۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84900800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاووش اوغلو: اروپا با کاهش صادرات گاز روسیه نگران زمستان آینده است

تهران- ایرنا- مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه جمعه شب گفت که  پس از کاهش صادرات گاز روسیه، کشورهای اروپایی نگران فصل زمستان هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، وی که در گفت وگو با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی در استان موگلا در غرب ترکیه سخن می گفت، تصریح کرد: اروپا به این می اندیشد که چگونه فصل زمستان را سپری خواهد کرد، آنها روشنایی ساختمان‌ها را خاموش می کنند، از شهروندان خود می خواهند که گرما را کم کنند و کولرهای منازل خود را نیز خاموش کنند.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیشترین دمای هوا در منازل به ۱۹ و ۲۰ درجه کاهش یافته است.

وزیر امورخارجه ترکیه اظهار کرد که کشورش بحران‌های زیادی را از طریق تصمیمات و اقداماتی که گرفته پشت سرگذاشته است.

وی گفت که تلاش می کنند که ترکیه را به یک مرکز راهبردی جهانی در زمینه تجارت و انرژی تبدیل کنند.

وزیر امورخارجه ترکیه افزود: کریدور شمالی گاز برخلاف کریدور میانی میان شرق و غرب، پس از جنگ روسیه و اوکراین، اهمیت خود را از دست داده است.

چاووش اوغلو در پایان به موضوع یونان اشاره کرد و گفت که آنکارا پاسخ به یونان را ادامه خواهد داد، آن هم پس از این که یونان جزایر مقابل سواحل ترکیه را مسلح و توافقات امضا شده در این باره را نقض کرده است.

ترکیه که بیش از ۷۰ سال عضو ناتو بوده، به شکایت از اقدامات تحریک آمیز و لفاظی های مکرر یونان در منطقه در ماه‌های اخیر، از جمله مسلح سازی جزایری در نزدیکی ساحل ترکیه که بر اساس یک معاهده غیرنظامی شده‌اند، پرداخته و گفته است که هدف از چنین اقداماتی بی اثر کردن تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت این کشور به نفع صلح است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha