۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84900643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در خلخال اهدا شد

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84900643
اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در خلخال اهدا شد

اردبیل- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهرستان خلخال از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی شده به افراد نیازمند عضو خبر داد.

دکتر عمران خسروی امروز درحاشیه تشییع پیکر مرحوم اصغر حبیب پور اهدا کننده عضو اهل روستای بیرق از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال و در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مورد از اهدای اعضای بدن هجدهمین موررد اهدای عضو در شهرستان خلخال است که با رضایت خانواده مرحوم حبیب پور صورت گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز ۱۸ مورد اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی شده به نیازمندان اعضای بدن اهدا شده که از این تعداد ۵ نفر زن و ۱۲ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه در۶ ماه اول جاری سه مورد و در مهرماه امسال نیز یک مورد اهدای اعضای بدن در خلخال انجام شده است، افزود: از مجموع ۱۸ مورد اهدای اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی شده خلخال ۴ نفر ساکن شهر و ۱۴  نفر از اهلی روستاهای این شهرستان بوده اند.

دکتر خسروی اضافه کرد: مرحوم اصغر حبیب پور اهل و ساکن روستای بیرق ۴۵ ساله بر اثر حادثه رانندگی در راه خلخال به پونل همسر و فرزند دختر خود را از دست داده و خود نیز براثر شدت حادثه دچار مرگ مغزی شده بود که با موافقت خانواده وی پس از انتقال به تهران اعضای بدن این خیر اهدا کننده به ۵ نفر از نیازمندان اعضا اهدا و این افراد حیات دوباره گرفتند.

پیکر مرحوم اصغر حبیب پور امروز با حضور جمعی از مسئولین و اهالی خلخال در آرامستان روستای بیرق از توابع بخش مرکزی خلخال برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha