۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 84900633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی غیرقانونی در ورامین دستگیر شد

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84900633
شکارچی غیرقانونی در ورامین دستگیر شد
عکس تزئینی است

ورامین- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین گفت: یک شکارچی غیرقانونی که اقدام به شکار یک رأس زیرگونه آهو و ۵ عدد پرنده وحشی کرده بود در یکی از مناطق ورامین دستگیر شد.

محمد فریدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر این که فردی به صورت غیرقانونی اقدام به شکار یک رأس جبیر از زیرگونه آهوها و چندین عدد کبوتر وحشی کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست ورامین قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مناسب و مسئولانه دادگاه بخش جوادآباد ورامین، حکم قضایی بازرسی از منزل این شکارچی غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش جوادآباد شهرستان صادر شد و عوامل یگان حفاظت اداره محیط زیست ورامین با همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و نیروی انتظامی به محل اعلام شده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل این شکارچی، یک رأس جبیر که از گونه‌های حفاظت شده منطقه است و ۵ عدد کبوتر وحشی شکارشده کشف شد.

فریدی اظهار داشت: جریمه شکار هر رأس جبیر ۳۰۰ میلیون ریال و جریمه شکار هر عدد کبوتر وحشی ۵۰۰ هزار ریال است که علاوه بر این جریمه، پرونده‌ تخلفی برای این فرد تشکیل شد و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

وی تصریح کرد: این فرد پیش از این نیز اقدام به شکار یک رأس جبیر کرده بود و سابقه شکار غیرقانونی داشت.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha