۷۲۴ واقف بزرگ مازندران از شخصیت‌های دینی و علما هستند

ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۷۲۴ واقف بزرگ در زمان حاضر در استان از شخصیت‌های دینی و علما هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ساری در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان افزود: ۱۵ هزار موقوفه در استان وجود دارد که با نگاه اسلامی و بلند نظرانه مردم متدین این دیار این روند در استان همچنان تداوم دارد.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت وقف در قرآن کریم و رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) و ائمه مطهر (ع) بیان شده است و در کلام خدا وقف به نوعی مجاهدت ابراز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که، در سه سال گذشته ۲۱۸ وقف جدید در استان ثبت شده است، گفت: واکاوی این عدد مبین آنان است که فرهنگ وقف در مازندران افول نکرده و روز به روز در حال شکوفایی است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: در ایام کرونا اوقاف مازندران ۲۱۵ هزار سبد معیشتی را برای محرومین و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری منحوس تدارک و توزیع کرد که به طور حتم ثواب آن برای تمام واقفان خواهد بود.

وی اضافه کرد: اهدای تجهیزات بیمارستانی با همراهی خیران از دستاوردهای ماندگار واقفان در شیوع کرونا در استان است که بسیاری از مراکز درمانی مازندران در نقاط مختلف از جمله ساری، بابل و آمل از آن بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که، ۷۰ درصد از موقوفات در استان مربوط به عزاداری برای سید الشهدا (ع) است، افزود: این آمار نشان دهنده ارادت بی پایان دیار علویان به ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی اضافه کرد:  ۹۸ درصد از موقوفات در مازندران مقید به مکان است که نمی شود این منابع را در جای دیگر هزینه کرد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha