توسعه صنایع معدنی استان بوشهر ضروری است

بوشهر -  ایرنا -  استاندار بوشهر گفت: معادن استان بوشهر نیاز به اجرا طرح‌های مطالعاتی و اکتشافی دارد و در این راستا برگزاری همایش ملی، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه معدن در این استان در سال جاری ضروری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست شورای معادن استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر قابلیت‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد و معرفی این توانمندی‌ها ضروری است.

وی افزود: اجرای طرح‌های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در استان بوشهر باید بیش از گذشته توسعه یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم گسترش طرح‌های مطالعاتی در حوزه معادن این استان، ادامه داد: از سازمان زمین‌شناسی درخواست جدی داریم، دفتر نمایندگی سازمان زمین‌شناسی کشور را در این استان ایجاد کند تا به مسائل و موضوع های خاص مطالعات زمین‌شناسی و معدن به‌صورت اساسی پرداخته شود.

محمدی زاده اضافه کرد: برنامه جامع مطالعات زمین‌شناسی استان بوشهر باید در سال جاری اجرایی و اولویت مطالعات حوزه زمین‌شناسی در یک برنامه بلند مدت مشخص شود.

وی حمایت از معدن کاران و توسعه زیرساخت‌های حوزه معدن را از ضرورت‌ها و نیازهای استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای جلوگیری از درخواست تعطیلی موقت برخی معادن این استان، باید با برگزاری نشست کارشناسی، راهکار مناسب برای رونق فعالیت معادن ارائه و از رکود فعالیت آنها جلوگیری شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha