۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84900442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستان با کمبود ۳۰ هزار تن سردخانه مواجه است

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84900442
لرستان با کمبود ۳۰ هزار تن سردخانه مواجه است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی ، نیاز استان به سردخانه ۴۰ هزار تن است در حالی که اکنون تنها ۱۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، "حسین میردریکوند" در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: مجوز تاسیس ۱۰ هزار تن سردخانه گرفته شده که ممکن است تا پایان سال به سردخانه‌های استان اضافه شوند.
وی گفت: با توجه به کمبود سردخانه و صنایع تبدیلی  ۲۵ درصدی محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولاتی مانند انجیر سیاه، انار و سیب که در سطح وسیعی در استان وجود دارد از چرخه عرضه در بازار خارج می شود.
میردریکوند همچنین گفت:به  دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی مصرف محصولات کشاورزی در استان به صورت خام‌فروشی است ، این در حالیست که وجود سردخانه و صنایع تبدیلی ‌علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران، ارزش افزوده و اشتغال‌زایی قابل توجهی را هم به دنبال دارد.

لرستان حدود ۱۶۰ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و ۴۰ درصد اقتصاد استان به این حوزه وابسته است.

حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله بیش از ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصولات زراعی ، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی سالانه در این استان تولید می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha