هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سفر رییس جمهور به کرمان ابلاغ شد

جیرفت- ایرنا- معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سفر رییس جمهور به کرمان ابلاغ شده و بانکها مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مهرابی عصر پنجشنبه در نشست مدیران و فعالان اقتصادی جنوب کرمان در جیرفت اظهار داشت: برای تمام تقاضاهای تسهیلات دستگاه ها در سفر ریس جمهور مصوبه گرفتیم و هفته پیش به بانکها ابلاغ شد.

وی به مشکلاتی که برخی از فعالان اقتصادی در این نشست مطرح کردند اشاره کرد و افزود: در مورد سامانه تسهیل و رفع موانع تولید اطلاع رسانی نشده و بسیاری از فعالان از آن مطلع نیستند، اما ظرفیتهای خوبی در این سامانه دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه ها نیز از نامه های وزارت اقتصاد دارایی در مورد مقرراتی که در هیات مقررات زدایی حذف شده و نباید در اجرا به عنوان مانع تلقی شود خبر ندارند و در حال اجرای آن هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان از مسوولان خواست مقررات زدوده شده و موانع تولید به دستگاه ها ابلاغ شود تا همه از آن باخبر شوند.

وی اضافه کرد: در طرح امنیت پایدار شرق و غرب هم مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده و وزیر کشور مسوول اجرای آن است.

مهرابی ادامه داد: همه شهرستانهای استان کرمان به غیر از سیرجان، رفسنجان و کرمان در این طرح قرار گرفته است و سرمایه گذاران می توانند از طریق این طرح از معافیت ها، مجوزها و تسهیلات مناسبی بهره مند شوند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای معادن فاریاب باید فکر اساسی شود که خلع ید شده و بیش از هزار کارگر فعلا از بیمه بیکاری امرار معاش می کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: سال گذشته کلنگ زنجیره تولید مرغ ۲۰۰ هزار تایی و ۴۰۰ هزار تایی را بر زمین زدیم، اما پیشرفتی نکرده است که باید به دنبال سرمایه گذار بود و ما حاضر به تسهیل در امور هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این نشست گفت: نخلکاران در طوفان اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان آسیب دیدند و بیمه فقط پنج درصد خسارت را می‌پردازد.

احمد احمدپور افزود: بیمه مدعی است باید سهم دولت در بیمه کشاورزان افزایش پیدا کند تا بتوان خسارت بیشتری را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: ۲ سالی است اعتبارات آبیاری تحت فشار کاهش پیدا کرده و اعتبار مناسبی برای اصلاح و نگهداری سیستم های آبیاری تحت فشار دیده نشده است.

احمدپور با بیان اینکه تولید بذر هیبرید ضروری است زیرا ۹۰ درصد آن از خارج وارد می‌شود، اضافه کرد: در جنوب کرمان قرنطینه نداریم و آفت هایی وارد استان شده که توانایی مقابله با آن را نداریم.

وی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی مرغ گرم نداریم و میزان محدود تولید مرغ باید به شمال کرمان برود و کشتار شود آن هم به ما نمی‌رسد.

رییس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان هم در این نشست گفت: ۲ هزار و ۲۴۵ مجوز واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده که ۲۷۷ مجوز به بهره‌برداری رسیده و ۲۳۹ فعال و ۲۶ غیرفعال است.

مسلم مروجی با بیان اینکه بیشترین مجوزهای کسب و کار در جیرفت و کمترین در فاریاب صادر شده است چون در این شهرستان شهرک صنعتی نیست، افزود: ۳۰ درصد مجوزها شامل فرآوری محصولات کشاورزی و ۱۵ درصد در حوزه خدمات دهی به کشاورزی است.

وی ادامه داد: جواز را یک روزه صادر می‌کنیم، اما مدتی است صدور جواز با مشکل مواجه شده است، زیرا اداره محیط زیست در رده سه هم به ما مجوز نمی‌دهد و گرفتن مجوزها با ارجاع به کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه قضایی انجام می‌شود.

 مروجی اظهار داشت: ۵۵ جواز صنایع معدنی صادر شده که ۱۲ مجوز پیشرفت ۴۰ درصدی داشته و ۱۶ پروانه بهره برداری صنایع معدنی و ۸۹ پروانه بهره برداری معدن داریم که ۵۴ مورد فعال است.

رییس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان یادآور شد: بزرگترین مشکل معدن در بخش زیرساخت ها است به عنوان مثال کارخانه کنسانتره را ساختیم، اما برق ندارد تا فعالیت کند.

وی افزود: یک مگاوات برق برای راه اندازی کارخانه کنسانتره نیاز است که تامین نشده و شرکت توزیع برق ۶ سال است، هیچ سرمایه گذاری در ساردویه انجام نداده است.

مروجی تاکید کرد: ما در صنعت و معدن نباید به دنبال آب و برق باشیم، اما ادارات جنوب سختگیرترین برخورد را با واحدهای صنعتی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha