۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 84900239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار مشهد: اختیارات شهرداری مشهد نیازمند بازنگری جدی است

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: در حال حاضر اختیارات شهرداری مشهد با شهری که ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور دارد، تفاوتی نداشته و این موضوع نیازمند بازنگری‌ جدی است.

به گزارش ایرنا، سید عبدالله ارجائی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۹ آتش نشانی مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی پرتلاش دارد، افزود: مشهد شهر جهانی و ملی با مدیریت منطقه‌ای است اما اختیارات استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد با سایر شهرها تفاوتی ندارد. اگر می‌خواهیم مدیریت مشهد در تراز ملی و بین‌المللی و آبروی کشور و نظام  باشد، توجهات به مشهد نیز باید در همان سطح باشد.

وی با طرح این پرسش که آیا نگاه مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونین به مشهد یک نگاه ملی است؟خاطر نشان کرد: تفاوت دهه پایانی ماه صفر با عید نوروز چه بود؟ بعد از عید نوروز مردم ناراضی بودند اما در دهه پایانی ماه صفر همه تشکر کردند زیرا نگاه به مشهد ملی شد.

شهردار مشهد گفت: از همه نخبگان دعوت می‌کنم در ساخت خودروهای ویژه آتش‌نشانی به ما کمک کنند، ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم.

رییس شورای شهر تهران هم در این مراسم اظهار کرد: آمادگی هر شهری را با چند مولفه می‌توان بررسی کرد که یکی از این آمادگی ها سازمان آتش‌نشانی است، این سازمان در بحران‌ها و شرایط مختلف وارد عرصه شده و کار عملیاتی جدی انجام می‌دهد، عملیاتی که به ثانیه‌ها ارتباط دارد.

مهدی چمران افزود: شهر مشهد چشم و چراغ کشور است و توانسته به خوبی نشان دهد که آمادگی کامل را برای مقابله با بحران‌ها دارد.

وی اظهار امیدواری کرد، همانگونه که مشهد در بسیاری از مسایل پیشتاز است، در زمینه آتش‌نشانی هم به برکت امام رضا(ع) و تلاش و فداکاری کارکنان خود پیشگام بوده است.

امروز ایستگاه‌ جدید آتش نشانی شماره ۹ مشهد و ۲۱ دستگاه خودروی جدید خریداری شده، با هزینه ۴۲ میلیارد تومان وارد چرخه خدمت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha