۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84900199
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

نگرانی از تاثیر اعتصاب ها در فرانسه

۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84900199
نگرانی از تاثیر اعتصاب ها در فرانسه

تهران-ایرنا- اعتصاب سراسری کارگران بخش انرژی و نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه نگرانی‌های بسیاری را در ارتباط با تعطیلی کامل این بخش و حمل و نقل عمومی در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کارگران بخش صنایع انرژی هسته‌ای فرانسه روز پنجشنبه به اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری در این کشور پیوستند که موجب فلج شدن بخش انرژی در این کشور شده است.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه به دلیل گرانی مواد غذایی و سوخت خواستار افزایش دستمزدها هستند.

اعتصاب کارگران بخش انرژی هسته‌ای در فرانسه موجب کاهش جریان برق تولید شده در نیروگاه‌های هسته‌ای شده است که گفته می‌شود از ۳ گیگ وات به ۶۱۰ مگاوات رسیده است.

انتظار می‌رود اعتصاب سراسری کارگران بخش انرژی علاوه بر قطعی برق در این کشور منجر به اختلال در رفت و آمد و حمل و نقل در فرانسه شود.

اعتصاب سراسری کارگران در فرانسه در حالی ادامه دارد که دولت امانوئل مکرون وعده اصلاح سیستم بازنشستگی در این کشور را داده است که انتظار می‌رود پیش نویس آن تا کریسمس به پارلمان ارائه شود.

فیلیپ مارتینز، رئیس کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (CGT) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس۲ گفت: این تظاهرات برای کارگران نقطه شروع یک جنبش سراسری است.

کنفدراسیون دموکراتیک کارگران فرانسه (CFDT) نیز هر چند در این اعتصاب شرکت نکرده است ولی رئیس آن لوران برگر وعده داده است که اگر دولت اقدام به اصلاحات بازنشستگی کند، اواخر سال جاری اعتراض‌های خیابانی برگزار خواهد کرد.

بحران هزینه‌های زندگی اروپا بر تورم دستمزدها فشار صعودی وارد می‌کند زیرا شرکت‌های خصوصی و دولتی با درخواست‌های کارگران برای کاهش تاثیر افزایش قیمت‌ها مواجه هستند.

مارتینز گفت: دستمزدها باید افزایش یابد زیرا اکثر مردم با مشکل کاهش قدرت خرید در کشور مواجه هستند.

کنفدراسیون عمومی کار فرانسه شامل کارگران بخش‌های حمل و نقل و انرژی خواستار افزایش دستمزدها و کاهش سن بازنشستگی به ۶۰ سال هستند.

انتظار می‌رود ادامه اعتصاب و تحصن کارگران در فرانسه منجر به تعطیلی مدارس و بخش‌های حمل و نقل عمومی شود.

سه چهارم کارکنان شرکت توتال‌ انرژی فرانسه نیز اعتصاب سه‌روزه خود را آغاز کردند؛ اقدامی که در بروز اختلال در فعالیت پمپ بنزین‌ها در فرانسه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

بنژامن تانژ یک نماینده اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار در بخش پتروشیمی توتال، اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم از پالایشگاه‌ها و بخش پتروشیمی‌ پیوسته به اعتصاب، هیچ محصولی خارج شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha