۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84900115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات کربلای ۵ در گناباد بازسازی شد

۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 84900115
عملیات کربلای ۵ در گناباد بازسازی شد

گناباد-ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: بخشهایی از عملیات کربلای ۵ همزمان با هفته دفاع مقدس،طی مراسمی روز پنج شنبه در این شهرستان بازسازی شد.

سرهنگ پاسدار علیرضا محبی روز پنجشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقش محوری رزمندگان گنابادی در کنار سایر رزمندگان، شهدا و ایثارگران در عملیات کربلای پنج، بازسازی عملیات فوق به عنوان یکی از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازسازی عملیات کربلای پنج که در استان خراسان رضوی تنها در شهرستان گناباد اجرا می شود، ۲ گردان امام صادق (ع) و المهدی مشارکت داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: در قالب این برنامه ۱۰۰ نفر از نیروهای بسیجی گنابادی در قالب نیروهای خودی و دشمن در بازسازی عملیات کربلای پنج در این شهرستان حضور یافتند.

شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی کنونی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن از جمله دوران دفاع مقدس نقش مهم و محوری داشت و با وجودی که این شهرستان تا جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنوب، جنوب غرب و شمال غرب کشور حدود ۲ هزار کیلومتر فاصله داشت ولی ۲۰ درصد از جمعیت گناباد با لبیک به ندای امام راحل در عملیات مختلف آن دوران حضور یافتند و به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کردند.

بر اساس آمار از مجموع جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری گناباد در دوران دفاع مقدس هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این دوران در قالب نیروهای مسلح و بسیجی به وظیفه دینی و انقلابی و انسانی خود در دفاع از سرحدات میهن اسلامی عمل کردند که نتیجه آن تقدیم ۳۲۲ شهید، ۲۶ آزاده و هزار و ۲۵۰ جانباز است.

۲ هزار و ۱۷۱ نفر از بسیجیان این شهرستان که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، کمتر از ۲۰ سال سن داشته‌اند.

حدود ۴۰ درصد بسیجیان گنابادی ۶ ماه و بیشتر از آن در مناطق جنگی حضور داشتند و ۱۴ درصد یک سال و بیشتر از آن به جنگ رفتند و اکثر قریب به اتفاق آنان کشاورز و دانش‌آموز بودند.

طبق آمار موجود، سال ۱۳۶۵ مهمترین سال جنگ تحمیلی برای گناباد بوده است و رزمندگان گنابادی در عملیاتهای مختلف دفاع مقدس از جمله کربلای چهار و پنج، بدر، خیبر و والفجر هشت حضور بیشتر و تاثیرگذارتری داشتند.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha