۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84900064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: همه ادارات موظف به ترویج نماز هستند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ترویج فرهنگ نماز، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که نماز جماعت ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و بوستان‌ها با صفوف منسجم و جمعیت زیاد اقامه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: اقامه و ترویج نماز تکلیف شرعی، انقلابی و اداری همه مدیران بوده و از همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز عمومی، حوزه‌های فرهنگی و سایر مجموعه‌ها انتظار است که ترویج اصل نماز را وظیفه خود بدانند و به آن عمل کنند.

وی ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور افراد در نماز جماعت را اولین قدم دانست و گفت: برپایی نماز جماعت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و از دستگاه‌های فرهنگی و سایر متولیان انتظار داریم در زمینه فرهنگ‌سازی نماز اقدام کنند تا شاهد صفوف باشکوه نماز باشیم.

استاندار خراسان جنوبی حضور قلب و توجه به نماز را نکته دوم و اصل مهمتر در اقامه نماز برشمرد و تصریح کرد: ایجاد شرایط در برپایی نماز جماعت مهم است اما بخش نازله و در درجه دوم به شمار می‌رود و ایجاد تفکر و توجه در نماز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جوان با تفکر و توجه، حضور پررنگ و جدی در صفوف نماز داشته باشند و دبیران، اساتید و ائمه جماعت در ایجاد رغبت و انگیزه میان دانش‌آموزان و دانشجویان برای حضور در نماز نقش بسزایی دارند.

قناعت با اشاره به اینکه حضور در نماز دستوری نیست و باید با میل و رغبت همراه باشد افزود: تحقق این هدف مهم جز با رفتار درست افراد اعم از مدیران، معلمان و اساتید دانشگاه به‌ویژه امامان جماعت حاصل نمی‌شود.

وی با طرح این موضوع که محصول و نتیجه برپایی نمازهای جماعت با حضور دانش‌آموزان و دانشحویان چیست؟ گفت: نماز خشک به تنهایی فایده ندارد بلکه باید کاری کنیم که خروجی نمازهای ما افزایش قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت‌افزایی نسل جوان باشد و از این طریق می‌توان انسان‌های بصیر و فهمیده تربیت کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر نماز همراه با بصیرت نباشد نمازخوان‌ها مانند صحنه عاشورا جلوی انقلاب می‌ایستند.

وی با بیان اینکه همگان باید پای کار بیایند و وظیفه خود را در زمینه ترویج نماز انجام دهند افزود: امام جماعت در این مسیر کار نهایی را انجام می‌دهد و می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد لذا امام جماعت باید با مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی نسبت به اقامه و ترویج نماز با توجه و کیفیت اقدام کند.

قناعت اظهار داشت: شاخصه‌ها و ویژگی‌های تدین و دینداری به‌صورت فطری در جوانان ما وجود دارد اما تهاجم گسترده فرهنگی دشمن با تبلیغات وسیع در این زمینه اثرگذار بوده و بر جوانان ما تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های جوانان و امامان جماعت در این زمینه تاثیرگذار است، گفت: وظیفه ما رفع این دغدغه‌ها و مشکلات است و باید با تاثیرگذاری بر جوانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: جوانان ما اگر بدانند در جریان قحطی‌هایی که انگلیس در جنگ جهانی ایجاد کرد، حدود ۱۰ میلیون ایرانی کشته شدند، بدون شک از انگلیس متنفر خواهند شد و به کذب بودن اخباری که رسانه‌های وابسته به آن منتشر می‌کنند، مطمئن خواهند شد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و خوش‌فکر، ابزارهای رسانه‌ای به‌روز و فضای مجازی در ایده‌پردازی و تولید محتواهای مناسب از جمله راهکارهای موثر در ترویج نماز است.

قناعت بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین با موضوع شیوه‌های ترغیب دانش‌آموزان به نماز از اقداماتی است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تاکید بر هم‌افزایی همه حوزه‌ها در برپایی اجلاس نماز با کیفیت هرچه بیشتر افزود: هفتمین اجلاس نماز استان باید باشکوه برگزار شود و در این زمینه از حجت‌‍‌الاسلام و المسلمین قرائتی دعوت خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha