۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84900045
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: وحدت نیاز ضروری جامعه اسلامی است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وحدت نیاز ضروری کل عالم اسلام به ویژه جامعه ایران اسلامی است که همواره در معرض هجمه دشمنان نظام و انقلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد استانی گرامیداشت هفته وحدت در سنندج اظهار داشت: دشمن همه جانبه وحدت ما را اعم از قومی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی نشانه گرفته است بنابراین حفظ انسجام ملی ضروری است.

وی با بیان اینکه وحدت ما خالصانه است، افزود: صحبت‌هایم در مورد لزوم وجود و حفظ وحدت، کاملا خالصانه و از روی ایمان قلبی است و تاکتیکی نیست وهمه باید نگاهشان اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر، یادآور شد: این مردم مستحق زندگی آرام هستند و در چنین شرایطی، دانشگاهیان، ماموستایان، نخبگان و احزاب باید ورود پیدا می‌کردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر ضرورت تبیین و انجام کار محتوایی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین در استان تاکید کرد و از مسوولان خواست سعی کنند مراسم‌های مختلف را بدون راهبندان و ایجاد زحمت برای مردم، برگزار کنند.

 

لزوم دعوت علما و ماموستاها از مردم برای حفظ وحدت

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه خداوند همواره جامعه اسلامی را از نزاع و چنددستگی بر حذر داشته است، اظهار داشت: وحدت عملی باید در زندگی اقشار مختلف مردم، اعم از سنی و شیعه نمود داشته باشد.

ماموستا فایق رستمی محبت به اهل بیت و اصحاب پیامبر(ص) را مایه وحدت بین امت اسلامی دانست و افزود: مادامی که معنویت و عرفان در جامعه اسلامی کمرنگ شود، شاهد انحطاط اجتماعی و افزایش فساد خواهیم بود.

وی بر لزوم دعوت مردم به وحدت و یکدلی توسط علما و ماموستایان تاکید کرد و ادامه داد: تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان، وجود انسجام و وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم گفت: باید طبق تاکید رهبری، به سمت و سویی برویم که در بخشی از برنامه‌های هفته وحدت مردم هم حضور داشته باشند، به این معنا که به عنوان متولی برنامه‌های این هفته فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام سعید عسکری افزود: بحث اختلاف بین شیعه و سنی، بیشتر به دخالت استعمار برمی‌گردد، البته برخی کج‌فهمی‌ها در میان تشیع و تسنن، زمینه آن را گسترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن شیوه دیگری را به کار گرفته است و به اختلافات دامن می‌زند، ادامه داد: امسال اجلاس منطقه‌ای وحدت در استان برگزار شد که فرصت بسیار خوبی برای تقویت وحدت بین مذاهب فراهم کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود که مهمترین آن، جشنواره رحمت للعالمین در بخش های شعر، داستان کوتاه و مقاله است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان هم گفت: جدا از مساجدی که به صورت خودجوش اقدام به برگزاری برنامه‌های هفته وحدت می‌کنند، در ۳۲ مسجد نیز به صورت ویژه برنامه در این رابطه خواهیم داشت.

از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha