تربیت نیروی متخصص در دانشگاه‌ها متناسب با نیاز سیستان و بلوچستان ضروری است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بر تربیت دانشجویان و نیروهای متخصص در رشته‌های متناسب با نیاز استان تاکید کرد و گفت: آنچه در بازار کار نمایان می‌شود جنبه مهارتی افراد است و جنبه‌های نظری نیز روی عمق بخشی و ابتکار در کار موثر خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از آسیب‌هایی که در سطح کشور با آن مواجه هستیم این است که متاسفانه افراد بدنبال اخذ مدرک جهت استخدام در ادارات بوده و یا در مقاطع بالاتر رشته‌های تحصیلی انتخابی با نیاز و کار آن‌ها تناسبی ندارد.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی از جمله پتروشیمی، معادن شیلات و مرز وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته و در این جهت به مجموعه‌های مهارت آموز متناسب با نیازهای استان نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از آسیب‌ها در استان وجود برخی مشاغل کاذب با درآمدهای زیاد است به گونه‌ای که انگیزه کار در مشاغل دیگر را کم می‌کند و در این جهت نیازمند فرهنگسازی و تسهیل ورود جوانان به عرصه تحصیل، کسب مهارت و در نهایت ورود به بازار کار هستیم.

آیت الله محامی انجام فعالیت‌ها به صورت کیفی، دیپلماسی فعال و راه اندازی مراکزی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت تربیت نیروهای کار متخصص را خواستار شد و افزود: باید نقش حلقه واسط را ایفا کرده و بخش‌های مختلف را پای کار بیاورید تا مجوعه‌های سرمایه گذار در استان جهت تامین نیروی کار خود اقدام به سرمایه گذاری در امر تحصیل و تربیت نیروهای متخصص کنند.

حسن میش مست رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه پرداخت و گفت: هم‌اینک دانشگاه علمی و کاربردی در استان دارای۱۲ مرکز بوده و بیش‌از ۳ هزارو ۸۰۰ دانشجو دارد که با شروع سال تحصیلی جدید این تعداد به بیش از چهار هزار دانشجو خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha