۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 84899914
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه + فیلم

۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84899914
آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه + فیلم

ایرنا- دمشق- هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب با حضور "لبانه مشوح" وزیر فرهنگ سوریه، بشار جعفری معاون وزیر امور خارجه و برخی مقامات این کشور و مسئولان ایرانی و ایرانیان مقیم سوریه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برگزاری نشست تخصصی دست اندرکاران امور فرهنگی دو کشور، سبک زندگی مردم ایران، اکران برخی فیلم های ایرانی، کارگاه های فرهنگی مختلف از جمله فیلم سازی و برپایی نمایشگاه از محصولات گوناگون فرهنگی ایران نظیر فرش با هدف شناساندن فرهنگ ایرانی به مخاطبان سوری از جمله برنامه های هفته مزبور است.

آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه


حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران، دکتر مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و برخی از مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در سوریه و جمعی از ایرانیان ساکن این کشور نیز در مراسم افتتاح هفته فرهنگی ایران در سوریه حضور داشتند.

آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه


هفته فرهنگی ایران در سوریه در راستای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی مبادله شده از سوی دو کشور و با هدف توسعه مناسبات، تعاملات فرهنگی و گسترش روابط فرهنگی و هنری و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بر باپه معرفی تمدن نوین اسلامی- ایرانی از ششم تا دوازدهم مهر ماه در دمشق برپا شده است.

آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه

جمهوری اسلامی ایران و سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۳۵۷ روابط و مناسبات خود را در بخش ها و زمینه های مختلف توسعه و گسترش داده اند.

با توجه به سطح بالای روابط سیاسی دو کشور تلاش ها برای همسطح سازی روابط در سایر زمینه ها نیز از جمله برنامه های مسئولان دو کشور برای توسعه روابط است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha