همایش جذب سرمایه‌گذار به صورت منطقه‌ای در مازندران برگزار می‌شود

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : همایش تبیین ظرفیت‌های اقتصادی با هدف جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حداکثر تا یک ماه آینده در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر چهارشنبه در نشست خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران افزود: در آینده نزدیک اولین همایش سرمایه‌گذاری در شرق استان با محوریت شهرستان های گلوگاه، بهشهر و نکا برگزار خواهد شد که به‌ طور حتم باتوجه به ظرفیت های گردشگری و اقتصادی این منطقه با برنامه ریزی اصولی می توان برای جذب بخش خصوصی اقدام کرد.

وی با بیان این که، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف به حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند، گفت: از فرمانداران در شهرستان های مازندران توقع داریم که موانع اداری را از پیش پای بخش خصوصی بردارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: برای جهش و رسیدن به رشد اقتصادی راهی جز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نداریم و نباید با برخی کاغذبازی‌های اداری سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ارزآوری برای استان دلسرد شوند.

خیریانپور از برگزاری همایش سرمایه گذاری در آینده نزدیک در مازندران خبر داد و اضافه کرد: اهمیت حضور سرمایه گذاران خارجی در استان از این حیث است که دشمنان با فشار های خارجی و تحریم درصدد افول توسعه اقتصادی کشور شدند.

وی ورود فناوری های نوین برای توسعه اقتصادی در استان را اجتناب ناپذیر توصیف کرد و ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بسیاری از طرح های اقتصادی در مازندران بدون جلب نظر بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ساده‌سازی مقررات برای جلب سرمایه‌گذار باید با جدیت دنبال شود و یادگرفتن زبان ادبیات بخش خصوصی برای اجرای طرح های اقتصادی باید از سوی تمامی دستگاه های اجرایی استان در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، این جلسه که باحضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران برگزار شد، سرمایه گذاری سه فعال اقتصادی خارجی در استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha