امام جمعه کیش: هیات های مذهبی نقش اجتماعی خود را ایفا کنند

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: هیات های مذهبی در کنار انجام مراسمات عزاداری نقش اجتماعی خود در عرصه های مختلف را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان هیات های مذهبی کیش با تقدیر از اقدامات این هیات ها در ۲ ماه عزاداری ماه صفر و محرم اظهار کرد: حضور مردمانی از اقصی نقاط کشور در کیش که با همراهی همدیگر در کنار عرض ارادت به اهل بیت (ع) ارزش های دینی را احیا و زنده نگه می دارند از زیبای های ارزشمند این جزیره است.

وی اضافه کرد: آحاد مختلف مردم این جزیره از جوانان، مسوولان، سرمایه گذاران، بازاریان تا بانوان آن همگی دارای یک وجه مشترکی همانند ارادت به اهل بیت (ع) را دارند و در فعالیت های مذهبی خود ثابت کرده اند که از این مسوولیت بزرگی سربلند بیرون آمده اند.

حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه هیات های مذهبی سرمایه ای ملی و تاریخی برای ایران اسلامی است افزود: کاربرد این هیات ها تنها در برگزاری مراسمات مذهبی خلاصه نمی شود بلکه ایقای نقش در عرصه های اجتماعی یکی از مهمترین کارکردهای آنها است.

وی یادآور شد: انتظار می رود هیات های مذهبی از نقش های اجتماعی خود غافل نشوند و در عرصه هایی همچون حوادث طبیعی، رفع مشکلات عمومی نیز در کنار نظام اسلامی باشند و برای پیشرفت، استمرار و ثبات انقلاب تلاش کنند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه بصیرت افزایی در جامعه برای تشخیص خط انحرافی، جهاد تبیین و تلاش در مسیر جهاد علمی از انتظارات مورد نظر از هیات های مذهبی است اضافه کرد: هیات های مذهبی با برنامه ریزی جلسات مذهبی-آموزشی باید مسیر بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: توجه به جهاد علمی و جهاد تبیین از دیگر کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی است که می توان با اتکا به آنها در کنار دوری از خرافات، بدعت ها و انحرافات ، با تجهیز خود به ابزارهای نوین اطلاع رسانی در این مسیر حرکت کرد.

جزیره کیش دارای ۴۴ هیات مذهبی از گویش های مختلف ایران زمین است که در مناسبت های مختلف از جمله ماه های محرم و صفر اقدام به برگزاری آیین های عزاداری می کنند که در این آیین از آنان تجلیل به عمل آمد.

جزیره کیش با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha