۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84899337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیشینگر حرفه ای در البرز دستگیر شد

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84899337
فیشینگر حرفه ای در البرز دستگیر شد

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد: باتلاش کارشناسان پلیس فتا ، فیشینگر حرفه ای با ۲۴۹ مورد کلاهبرداری در این استان دستگیرشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ رسول جلیلیان  روز چهارشنبه اظهار داشت : بر اساس رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی توسط کارشناسان  پلیس فتا استان مشخص شد که  فردی  با ایجاد هویت جعلی و ارسال پیامک های دارای لینک آلوده متصل به ربات در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و پولشویی می کند.

وی افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم پرونده شده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در شهرستان فردیس دستگیر کردند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در اعترافات خود اذعان داشت که برای  اعمال مجرمانه به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در آنجا به صورت گسترده در حوزه فیشینگ فعالیت و شهروندان را با ارسال پیامک های دارای لینک آلوده به صفحه فیشینگ هدایت و بلافاصله پس از رمز گیری اقدام به برداشت از حساب آنها کرده و در صرافی های کشوری که مستقر بوده مبالغ را تبدیل به پول آن کشور کرده است.

وی  گفت:  میزان کلاهبرداری متهم پرونده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۲۴۹ شاکی در رابطه با این پرونده شناسایی و متهم نیز با قرار قضایی روانه زندان شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha