۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای مرزی خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی راز و جرگلان گفت: ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در نیمه نخست امسال با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان مرزی خراسان شمالی پرداخت شد.

علی مقیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) رازوجرگلان با هدف اشغالزایی و خودکفایی مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: ۴۰ میلیارد ریال دیگر توسط بنیاد برکت با رویکرد ایجاد اشتغال در بین جوانان دارای مهارت و توانمند روستایی به ۸۰ پرونده اشتغالزایی در حوزه های زنبورداری، دامپروری، خیاطی و دیگر فعالیت های خدماتی پرداخت شده است.

مقیمی ادامه داد: این تسهیلات اشتغالزایی به افراد توانمند روستایی که میزان آن بستگی به نوع اشتغال با سود چهار تا ۱۰ درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.

بخشدار مرکزی راز و جرگلان یادآور شد: این نهاد سال گذشته نیز ۶۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در این بخش پرداخت کرد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشترین آن در شهرستان راز و جرگلان واقع است و این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha