۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84899289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ پروژه گردشگری در گیلان افتتاح شد

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84899289
۲۰ پروژه گردشگری در گیلان افتتاح شد

رشت - ایرنا - دومین روز از هفته گردشگری در گیلان پربار آغاز شد و پس از ورود ارزیاب یونسکو به گیلان برای آغاز ثبت فرآیند جهانی ماسوله، ۲۰ پروژه گردشگری امروز چهارشنبه ششم مهرماه بصورت وبینار توسط عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در لاهیجان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : برای این تعداد پروژه ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش اعظم آن شامل اقامتگاه‌های بومگردی است.
ولی جهانی در حاشیه برپایی این مراسم در مجتمع گردشگری هویش لاهیجان گفت: این تعداد تاسیسات گردشگری برای ۱۸۷ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
وی اظهار داشت: مجتمع گردشگری هویش لاهیجان که مراسم در آن برگزار شده است یکی از پروژه های گردشگری افتتاح شده است که با ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری به سرانجام رسیده است.
سازمان جهانی جهانگردی با هدف احیاء گردشگری با رویکرد جامعه محلی، محیط زیست و اقلیت‌ها با اولویت انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های گردشگری شعار سال را به دوباره فکر کردن برای گردشگری اختصاص داده و اعلام کرده این سازمان از تلاش‌های حفاظتی جوامع روستایی، از جمله حفاظت از گونه‌های در حال انقراض، آداب و رسوم باستانی و غذاها برای حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منحصر به فردشان حمایت می‌کند.
در این چارچوب، امسال شعار روز جهانی گردشگری «بازاندیشی در گردشگری» تعریف شده است؛ شعار ملی هفته گردشگری در ایران نیز «رویش‌اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» نامگذاری شده است.
گیلان دارای ۳۳۰ تاسیسات گردشگری بود که با افتتاح پروژه های یاد شده این رقم به  ۳۵۰ افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha