اجرای طرح‌های پیشگیرانه با هدف کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران مورد توجه قرار گیرد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع بحران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «محمدحسن نامی» روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان محلات، افزود: برای اینکه در مواجه با بحران کمترآسیب ببینیم باید به پیشگیری، بازسازی و بازتوانی توجه جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اما تمرکز کارها بیشتر باید بر پیشگیری باشد و یکی از موارد مهم در این راستا توجه به آبخیزداری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: قنوات در کشور سرمایه است و حفظ آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بر همین اساس مرمت قنواتی که در نتیجه سیلاب اخیر تخریب شده‌اند در اولویت امور قرار دارد.

نامی عنوان کرد: بارندگی مردادماه امسال از بارندگی هایی بود که هر ۴۵ تا ۵۰ سال یک بار رخ می دهد و موجب شد خسارات زیادی به کشور وارد شود.

وی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان این پدیده تا ۴۵ سال دیگر رخ نمی دهد اما باید مراقب توده های ورودی کشور که غربی به شرقی از طرف مدیترانه هستند و با توده های ورودی شمال سیبری همزمان می شوند، بود زیرا منجر به بارندگی های سنگین می شودکه نمونه آن بارندگی سال گذشته جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: شهرستان محلات تجهیزات لازم بحرانی را ندارد و انتظار است نسبت به تامین این مهم همکاری لازم انجام شود.

حجت‌‍الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: بخشی از خسارات سیل در مرحله اول به شهرستان تخصیص یافته و باید میزان پراخت جدید مشخص شود.

وی بیان کرد: پرداخت زیرساخت ها نیز از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این نشست مسئولان مختلف استان مرکزی و شهرستان محلات گزارش هایی از خسارات و روند بازسازی مناطق سیل زده این شهرستان ارایه کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha