۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 929
کد خبر: 84899174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز در منطقه هشت ولتاژگیری شد

تبریز - ایرنا - مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از ولتاژگیری چهار هزار کیلومتر از خطوط لوله این منطقه عملیاتی در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این منطقه، فیروز خدائی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، ولتاژگیری برای تمامی خطوط لوله انتقال گازتحت پوشش این منطقه عملیاتی سالی ۲  بار انجام می شود و ولتاژگیری نیمه اول سالجاری به صورت «روشن-خاموش» پایان یافته و ولتاژگیری نیمه دوم سالجاری نیز به صورت «ای سی-دی سی» در حال انجام است.

وی افزود: هدف از ولتاژگیری، اندازه گیری ولتاژ همه تست پوینت­ های منطقه و در نهایت مقایسه با حداقل ولتاژ حفاظت کاتدی مورد نیاز است که در صورت تامین ولتاژ همه تست پوینت ها، سیستم پایدار و در مقابل خوردگی حفاظت می شود.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار کرد: چنانچه ولتاژ نقاطی از خطوط لوله منطقه به مدت طولانی زیر ولتاژ حفاظت کاتدی باشد منجر به خوردگی و درنهایت انفجار خط می شود لذا با این اوصاف نیاز است سالیانه ۲ بارعملیات ولتاژگیری انجام شود.

خدایی ادامه داد: در سطح منطقه، ۱۳۹ ایستگاه حفاظت کاتدی وجود دارد که وظیفه آنها رساندن ولتاژ کل خطوط منطقه به بالای ولتاژ حفاظت کاتدی (۸۵/۰ولت) است و عملیات ولتاژگیری با دستگاه CP Logger&Interrupter انجام می شود و فرمت فایل خروجی این دستگاه قابل بارگیری به سیستم GIS بوده و قادر است همزمان ولتاژ روشن و خاموش لحظه ای (IOP) را اندازه گیری کند.

وی یادآور شد: طول خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش این منطقه چهار هزار و ۷۷ کیلومتر بوده که تقریبا به ازای هر کیلومتر یک عدد تست پوینت وجود دارد و سالانه در عملیات ولتاژگیری تقریبا ۶۵۰۰ نفر ساعت فعالیت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha