استاندار مرکزی: مسایل پدافندی در ساخت و سازها مورد توجه جدی قرار گیرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مسایل پدافندی در تمامی ساخت و سازها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌ها بلند مدت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز چهارشنبه در جریان سفر رئیس مدیریت بحران کشور به شهرستان محلات و در بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان در جمع خبرنگاران، افزود: استان مرکزی در سیل مردادماه امسال در ۲ کانون دچار آسیب هایی شد که یکی از آنها روستای آهنگران شهرستان فراهان بود.

وی بیان کرد: رئیس مدیریت بحران کشور در روزهای پس از حادثه سیل روستای آهنگران در منطقه حاضر شدند و امروز نیز سفر به شهرستان محلات داشته و از مناطق سیل زده این شهرستان بازدید دارند.

استاندار مرکزی ادامه داد: شهرستان محلات دیگر کانون آسیب دیده سیل مردادماه امسال این استان است که بیشتر در بخش دشت های کشاورزی بوده که ۲ مرتبه سیل به آنها آسیب وارد کرده است.

مخلص الائمه اظهار داشت: گزارشات کارشناسی خسارات این بخش به تهران ارسال شده و امید است در جریان این سفر بازسازی این بخش با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی گفت: همچنین انتظار است با کار کارشناسی تمهیداتی اندیشده شود که طراحی مسیل ها و کانال های مسیر آب جدید و مسیرهایی که آسیب دیده اند به گونه ای شود که با بارندگی شدید دچار آسیب دیگری نشوند.

استاندار مرکزی افزود: در سیل سال ۹۸، نقاط آسیب پذیر در این استان به خوبی شناسایی شد و چند نقطه آنها مرتفع شد و شاید به همین دلیل بود که استان مرکزی در سیل مردادماه جزو استان هایی بود که خسارت کمتری دید.

مخلص الائمه بیان کرد: امید است نقاط باقی مانده یا نقاطی که در بارندگی های اخیر شناسایی شده به زودی مرتفع شود.

استاندار مرکزی به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جریان سفر به شهرستان محلات از بخش های مختلف دشت سیلار نیمور بازدید کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha