سفرهای جاده ای به خراسان رضوی در پایان ماه صفر ۲۴ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان طی ۶ روز منتهی به پایان ماه صفر امسال و مقایسه این آمار با تاریخ قمری این مناسبت در سال ۱۳۹۸ حکایت از افزایش ۲۴ درصدی سفرهای جاده ای به این استان دارد.

یوسف بنی‌اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۰ شهریور ماه تا پنجم مهر ماه کنونی ۳۴۷ هزار و ۳۷۴ دستگاه خودروی سواری وارد استان شده اند که این رقم در ۶ روز  منتهی به پایان صفر در سال ۹۸، ۲۸۱ هزار و ۶۹ خودرو بوده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده طی سال جاری ۶۸۸ هزار دستگاه خودروی سواری وارد مشهد شده است که این رقم در مقایسه با سال ۹۸ سه درصد افزایش داشته است.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون به سامانه های راهداری برای اعلام بومی یا غیربومی بومی بودن پلاک خودروها دسترسی نداریم لذا نمی توان به زودی اعلام کرد چه تعداد خودروهای ورودی به استان پلاک بومی داشته اند.

بنی اسدی با بیان این که طی ۶ ماهه نخست امسال روزانه به طور متوسط ۳۰ هزار دستگاه خودروی سواری وارد خراسان رضوی شده است افزود: طی ۶ روز منتهی به پایان ماه صفر گذشته روزانه به طور میانگین ۵۷ هزار دستگاه خودروی سواری وارد استان شده است.

مطابق شنیده ها بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار زائر حرم مطهر رضوی به جز زائران پیاده از ۲۷ شهریور تا پنج مهر ماه در دهه پایانی صفر وارد مشهد شده اند با این حال مسوولان استانداری خراسان رضوی در حال جمع بندی نهایی برای ارائه آمار قطعی از ورود زائران به مشهد هستند.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی حدود ۸۵ درصد از زائران به وسیله خودروی سواری به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده اند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha