۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84899081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری نظامی دوباره دانمارک با اتحادیه اروپا پس از گذشت سه دهه

تهران – ایرنا- وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد این کشور پس از گذشت سه دهه بار دیگر در عملیات نظامی اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری اسپوتنیک با انتشار این خبر، افزود: دانمارک به علت کناره گیری از فعالیت های نظامی تحت نظارت اتحادیه اروپا که در سال ۱۹۹۲میلادی به تصویب رسید،  به مدت سه دهه در ماموریت های نظامی مشترک اتحادیه اروپا مشارکت نداشت تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی و درجریان یک همه پرسی این مانع برداشته شد و به نظامیان این کشور اجازه حضور کامل در ماموریت های نظامی خارج از مرزهای این کشور با اتحادیه اروپا داده شد.

بنابراین گزارش «مورتن بودسکف» (Morten Bødskov) وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد: این کشور اواسط ماه اکتبر بار دیگر نفرات خود را برای حضور در عملیات نظامی اتحادیه اروپا، اعزام خواهد کرد. مشارکت دانمارک در این عملیات شامل یک گروه از پزشکان خواهد بود که با بالگرد به مأموریت اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین اعزام می شوند.

 وزیر دفاع دانمارک  با تاریخی خواندن این عملیات، گفت: ما پزشکان حاذقی در میان نیروهای ارتش داریم و به این امر بسیار افتخار می کنیم.

این گزارش می افزاید: دانمارک به علت کناره گیری از فعالیت های نظامی تحت نظارت اتحادیه اروپا، بنابر توافق موسوم به «ادینبورگ» که در سال ۱۹۹۲ میلادی صورت گرفت، قادر به مشارکت در ماموریت های مشترک نظامی این اتحادیه نبود.

 به نوشته این رسانه روسی عملیات اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین به نام « Althea » با هدف ادامه تامین امنیت در این کشور است که ۹۰۰ نظامی در این عملیات مشارکت دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha