بیش از یک میلیون مسافر از پایانه های قزوین جا به جا شدند

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل راهداری استان قزوین گفت: یک میلیون و ۵۳ هزار و ۲۲۰ مسافر در نیمه نخست امسال از سوی ناوگان حمل و نقل مسافربری قزوین به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند.

علیرضا معیری پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مسافرانی که در نیمه نخست سال گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل مسافربری قزوین جا به جا شدند بالغ بر ۹۷۵ هزار و ۶۳۲ مسافر بود که این میزان نسبت به ۶ ماه نخست امسال با رشد ۸ درصدی سفر روبرو بوده است.

وی با اشاره به ۴۷ شرکت حمل و نقل مسافربری فعال در پایانه های حمل و نقل قزوین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۹ دستگاه اتوبوس، ۷۴۰ دستگاه مینی بوس و ۶۷۹ دستگاه سواری وظیفه جا به جایی مسافران را از پایانه مسافربری قزوین به سایر نقاط کشور را برعهده دارند.

این مسوول حمل و نقل خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل کاهش روزافزون شیوع ویروس کرونا که باعث شده بود طی ۲ سال گذشته شرکت های حمل و نقل مسافربری قزوین خسارت های زیادی را متحمل شوند، امسال شاهد افزایش تعداد مسافران جا به جا شده از طریق پایانه های مسافربری قزوین بوده ایم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha