پیشنهاد محکومیت همه پرسی روسیه در شورای امنیت از سوی آمریکا

تهران- ایرنا- به گفته یک مقام آمریکایی لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد تا ساعاتی دیگر قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد که همه‌پرسی‌های روسیه در مناطق اشغالی اوکراین را محکوم می‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از خبرگزاری رویترز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: این قطعنامه که قرار است به طور مشترک با آلبانی ارائه شود، از کشورهای عضو می‌خواهد که وضعیت تغییر یافته اوکراین را به رسمیت نشناسند و همچنین روسیه را موظف می‌کند که نیروهایش را از کشور همسایه خود خارج کند.

گرینفیلد افزود که واشنگتن همچنین می‌تواند برای ارسال پیام خود در این خصوص علیه روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل امید داشته باشد.

بنا به گزارش رویترز، هیات روسیه در سازمان ملل متحد در نیویورک به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است.

مقام‌های مستقر توسط روسیه در چهار منطقه اشغالی اوکراین پس از پنج روز رأی گیری در همه پرسی که کی‌یف و غرب آن را ساختگی اعلام و محکوم کردند، روز سه‌شنبه اعلام کردند اکثریت عظیمی به تبدیل شدن به بخشی از روسیه رای موافق داده‌اند.

ساعاتی بعد از پایان همه پرسی مردم مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا اوکراین برای اعلام نظر درباره پیوستن این مناطق به روسیه، رسانه‌های رسمی روسیه با انتشار نتایج اولیه نظرسنجی اعلام کردند اکثریت ساکنان این مناطق چهارگانه با آرای قاطع خواستار الحاق آن به خاک روسیه هستند.

اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته است تحریم‌های تنبیهی جدیدی را علیه روسیه در واکنش به این رای‌گیری اعمال کند که به ادعای اوکراینی‌ها در بسیاری از موارد به زور اسلحه انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha