هلال احمر شیروان روزانه به ۶۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) خدمات ارایه کرد

بجنورد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شیروان گفت: هلال احمر این شهرستان در یک هفته اخیر همزمان با پیاده روی زائران حرم رضوی جهت شرکت در آیین دهه ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) روزانه به ۶۰۰ نفر خدمات درمانی و امداد و نجات رایگان ارائه کرد.

 محسن نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار ایستگاه سلامت هلال احمر این شهرستان در مسیر دو راهی شهر زیارت، روبروی تالار هنر، پایگاه امداد سجاد و سیساب برپا شد که خدمات درمانی، امداد و نجات رایگان و ایستگاه صلواتی ارایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۲ سال از شیوع کرونا و استقبال عظیم و گسترده زائران پیاده حرم رضوی جهت شرکت در آیین دهه ماه صفر خدمات درمانی و امداد و نجات توسط ۹۰ نفر از امدادگران در این جمعیت به مواردی همچون گرمازدگی، اندازه گیری فشارخون، تاول زدن پا، سردردرد و پا درد امدادرسانی کردند و آموزش های لازم جهت پیاده روی ارائه شد.

نوروزی اضافه کرد: آموزش نکات پیاده روی به زائران هر روزه پس از نماز مغرب و عشاء در ۱۰ باب مسجد عبوری از این مسیر به ۶۰۰ نفر از زائران انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر شیروان گفت: جهت ارایه خدمات بهتر با همکاری شهرداری چهار بنر آموزش و اطلاع رسانی با موضوعات نکات صحیح پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر چاپ و در میادین اصلی نصب شد.

سه هزار نفر در قالب کاروان سواره و پیاده جهت شرکت در آیین دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) از این شهرستان عازم مشهد مقدس شدند.

خراسان شمالی که در بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha