تداوم حمایت‌های آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه

تهران - ایرنا – آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که کشورش قصد دارد یک کمک تازه امنیتی به ارزش ۴۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در اختیار اوکراین قراردهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ بخشی از این کمک غیرنظامی به کی یف، برای مستندسازی، تحقیق و پیگرد جنایت ها و کشتارهایی هزینه خواهد شد که ادعا می شود نیروهای روسیه در اوکراین مرتکب شده اند.

بلینکن هدف از این تصمیم را کمک به نیروهای امنیتی و سازمان های عدالت کیفری اوکراین بیان کرد.

این کمک چند روز پس از تائید هیئت سازمان ملل متحد در باره رخ دادن جنایت های جنگی شامل تجاوز، شکنجه، اعدام یا بازداشت کودکان در بخش های تصرف شده اوکراین، اعلام می شود.

با اینکه اوکراین و هم پیمانان غربی اش، نیروهای نظامی روسیه را به ارتکاب یک رشته موارد نقض حقوق بشر از هنگام آغاز جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) متهم می کنند اما مسکو بارها این ادعاها را به عنوان کارزار لجن پراکنی، رد کرده است.

  به گفته بلینکن، با این مورد، مجموع کمک های ایالات متحده به نهادهای امنیتی اوکراین و همکارانش از میانه دسامبر به بیش از ۶۴۵ میلیون دلار می رسد.

این کمک ها، تجهیزات حفاظت فردی، تدارکات و کالاهای پزشکی و دارویی و خودروهای زرهی برای کاهش تلفات شهروندان و نظامیان این کشور را در بر می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha