۱۲۷ کارگزاری کشاورزی در گلستان آماده توزیع کود شیمیایی برای زراعت پاییزه است
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: ۱۲۷ کارگزاری کشاورزی در این استان آماده توزیع کودهای شیمیایی موردنیاز زراعان پاییزه در سال زراعی جاری شده و از چند روز آینده به طور رسمی خدمات ارائه می‌دهند.

سیدصمد ضیائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای زراعت پاییزه محصولات کلزا، گندم و جو در سطح ۵۱۰ هزار هکتار در این استان شمالی تامین ۱۲۲ هزار تُن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای شامل فسفاته، پتاسه و ازته برآورد می‌شود که اکنون بیش از ۲۵ هزار تُن آن در انبارها موجود است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تُن کود موردنیاز زراعت پاییزه سال زراعی جاری وارد استان شود و بهره‌برداران از بابت تامین کود زراعی نگرانی نداشته باشند.

به گفته وی مطابق تقسیم‌بندی معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان به ازای زراعت هر هکتار محصولات پاییزه بسته به نوع خاک و منطقه، تامین ۲۵۰ کیلوگرم کود ازته و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم برای هر یک از کودهای فسفاته و پتاسه برآورد شده است.

همچنین براساس گزارش جهادکشاورزی گلستان، زراعت پاییزه با مساعد بودن شرایط جوی در این استان با دانه‌روغنی در مهرماه آغاز و سپس با ادامه جو و گندم، اوایل دی ماه پایان می‌یابد.
عمده زراعت پاییزه در استان گلستان به گندم و در سطح ۳۷۰ هزار هکتار اختصاص دارد.

استان گلستان در تولید کلزا رتبه نخست، گندم رتبه دوم و جو رتبه پنجم کشور را دارد. 

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

گلستان رتبه دوم تولید گندم ایران را کسب کرد

۹۲ درصد مزارع کلزا در گلستان برداشت شد

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha