رشد ۵۰ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص)

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون در این استان از رشد افزون بر ۵۰ درصدی در سالروز وفات رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

دکتر محمد شریف‌الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) حدود ۵۰۰ نفر در قالب پویش "اهدای نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه" مشارکت کرده و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

وی با بیان اینکه  امسال میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون همزمان با سالروز شهادت پیامبر (ص) رشد ۶۱ درصدی داشته است، ادامه داد: در این روز ۷۱۶ نفر برای اهدا به پایگاههای انتقال خون در خراسان رضوی مراجعه کرده اند.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه فردا همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) آخرین روز از اجرای "پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه" است، گفت: داوطلبان اهدای خون می‌توانند برای شرکت در این پویش و برای ادای نذر خون به پایگاه‌های فعال انتقال خون در مشهد مراجعه و در این امر انسان دوستانه مشارکت کنند.

شریف الحسینی اضافه کرد: استان خراسان رضوی با ٦٢بیمارستان و مرکز درمانی تحت پوشش، زائران میلیونی حضرت رضا (ع) و انبوه جمعیت مجاور یکی از پر مصرف‌ترین استان‌های کشور در حوزه مصرف خون و فراورده‌های خونی است.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha