کرملین: تماس‌ها میان مسکو با واشنگتن در سطحی مناسب اما پراکنده قرار دارد

تهران – ایرنا – دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه درباره سطح تماس‌های مسکو با واشنگتن گفت که تماس ها میان روسیه و آمریکا در سطح مناسبی قرار دارد، هر چند دائمی نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر ادعا کرد بود که واشنگتن درباره سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره کاربرد تسلیحات هسته ای، در تماس همیشگی با مسکو قرار دارد.

پسکوف افزود: با اینکه چند مجرا برای گفت‌وگو وجود دارد، اما کاملا پراکنده هستند، هر چند امکان برخی گزارش های فوری و اضطراری را درباره مواضع ۲ طرف می دهد.

 وی از اظهارنظر در باره سخنان جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری ایالات متحده در امور امنیت ملی خودداری کرد که گفته بود مقام های این کشور در سطح بسیار بالایی به مسکو در باره فاجعه بار بودن پیامدهای کاربرد تسلیحات هسته ای روسیه و اکنش قاطعانه واشنگتن به آن، هشدار داده اند.

پوتین در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) ضمن موافقت با پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای احضار بخشی از نیروهای ذخیره برای خدمت در ارتش، تاکید کرد که کشورش آماده کاربرد همه روش ها و تجهیزات در دسترس، برای دفاع از یکپارچگی سرزمینی و شهروندان خود است.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه مسکونیوز؛ کرملین دوشنبه گذشته، اتهامات اوکراین در باره ارتکاب جنایت توسط نیروهای روسیه علیه نظامیان و غیرنظامیان در شهر ایزیوم در شرق اوکراین را نادرست خواند.

مقام‌های اوکراین ادعا کرده‌اند، روی نیمی از اجساد بیرون آورده شده از حدود ۴۵۰ گور گروهی کشف شده نزدیک شهر ایزیوم که به تازگی از تصرف نیروهای روسیه خارج شده، نشانه‌های اعمال خشونت دیده شده است.  

پسکوف با نادرست خواندن این اتهامات گفت که روسیه برای یافتن حقیقت در این قضیه، حتما پافشاری می‌کند و اتهام زنی‌های کی‌یف را در مورد ایزیوم، مشابه سخنان آن در باره بوچا دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha