تشدید تنش با روسیه؛ تل آویو زخمیهای اوکراینی را در فلسطین اشغالی درمان می کند

تهران-ایرنا- سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف از مداوای اولین گروه از زخمی های جنگ اوکراین در سرزمین های اشغالی خبر داد؛ امری که می تواند به تشدید تنش در روابط تل آویو با مسکو در سایه جانبداری آشکار رژیم اسرائیل از اوکراین در این جنگ، منجر شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»،"میکائیل برودسکی" سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف اعلام کرد که ۲۰ نظامی زخمی اوکراینی برای اولین‌بار، جهت مداوا به سرزمین‌های اشغالی اعزام می‌شوند.

میکائیل برودسکی از رسیدن ۲ نفر از زخمی‌های اوکراینی به مرکز درمانی «شبا» در حومه تل‌آویو در روز گذشته (یکشنبه) خبر داد.

مرکز درمانی «شبا» به مدت شش هفته در اوایل جنگ اوکراین، یک درمانگاه صحرایی برای مجروحان اوکراینی، در غرب این کشور راه‌اندازی کرده بود.

این رسانه صهیونیست اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در طول نبرد دولت سوریه با گروه تروریستی داعش نیز عناصر داعشی را که در جنگ زخمی شده بودند، درمان کرده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اقدام تل‌آویو در پذیرش ۲۰ مجروح اوکراینی را واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور ارزیابی کرد که روز جمعه از رژیم صهیونیستی به خاطر ارائه ندادن کمک تسلیحاتی، انتقاد کرده بود.

این رسانه صهیونیست نوشت: باوجود ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، تل‌آویو تاکنون به خاطر حفظ روابط با مسکو، از ارائه تسلیحات نظامی خودداری کرده است.

این درحالی است که برخی منابع خبری پیشتر فاش کردند که شرکت های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از طریق واسطه درحال فروش سلاح و تجهیزات و سامانه های نظامی به کشورهای غربیِ مخالف روسیه و نیز اوکراین است.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش فاش کردند که شرکت صنایع هوافضای این رژیم دو قرارداد برای صادرات پهپاد به ارزش مجموع یک میلیارد دلار (۶۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون دلار) امضا کرده است.

این رسانه‌ها در عین حال نام طرف‌های دیگر این دو قرارداد را فاش نکردند.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" گزارش داده بود که یک شرکت تسلیحاتی صهیونیستی با میانجیگری لهستان، سامانه‌هایی را برای شناسایی و رهگیری پهپادها در اختیار اوکراین قرار داده است.

اوایل خرداد نیز همزمان با انتشار برخی گزارش‌ها درخصوص فروش پنهانی سلاح به اروپا از سوی رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم گفت که با توجه به جنگ بین روسیه و اوکراین، به فروش اسلحه به کشورهای اروپایی علاقه‌مند شده‌ایم.

گانتس با بیان این مطلب افزود که رژیم اسرائیل خوشحال می‌شود که در هر جایی که بتواند برای بهبودی تولید خود، برای صادرات  تسلیحات نظامی مشارکت کند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌تایمز» در پایان مطلب امروز دوشنبه خود، تهدید مسکو درباره بستن دفاتر آژانس یهود در این کشور را یکی از بحران‌های کنونی در روابط تل‌آویو و روسیه عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha